۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰

۴۳ مرکز مثبت زندگی در استان یزد فعال هستند

۴۳ مرکز مثبت زندگی در استان یزد فعال هستند که از این تعداد ۴ مرکز در میبد هستند.
۴۳ مرکز مثبت زندگی در استان یزد فعال هستند

سرپرست بهزیستی استان یزد با بیان این مطلب در مراسم افتتاح سالن آموزشی مرکز مثبت زندگی میبد گفت: مراکز مثبت زندگی بهزیستی یکی از مراکز اصلی ارائه خدمات به جامعه هدف و مستمری بگیران هستند.

رضا ابهت تعداد پرونده های واگذار شده به مراکز مثبت زندگی میبد را ۱۵۰۰ پرونده ذکر کرد و گفت: انتظاراتی از مراکز مثبت زندگی است که در خدمت رسانی به جامعه هدف باید مدنظر قرار دهند.

وی تجهیز مددکاران مراکز مثبت زندگی به دانش و تجربه را ضروری دانست و اظهار داشت: مددکاری که وارد خانواده می شود نباید تنها به بررسی وضعیت معیشت خانواده بپردازد بلکه باید سایر مسائل و موضوعات اجتماعی و فرهنگی خانواده را نیز مدنظر قرار دهد.

سرپرست بهزیستی استان یزد مددکاری هوشمندانه را یادآور شد و گفت: مددکاری که وارد خانواده می شود وقتی می بینید در خانواده فرزند معلول وجود دارد بررسی می کند در صورت ژنتیکی بودن معلولیت؛ خانواده را به سمت انجام مشاوره و آزمایش ژنتیک هدایت کند تا از تولد معلول دیگر پیشگیری شود.

وی افزود: در مددکار هوشمندانه، مددکار؛ آسیب های اجتماعی که خانواده را تهدید می کند شناسایی و خانواده را به سمت آموزش مهارت های زندگی، فرزند پروری، انجام مشاوره و ... هدایت می کند.

گفتنی است؛ سالن آموزشی مرکز مثبت زندگی بهزیستی میبد همزمان با گرامیداشت دهه فجر انقلاب با حضور سرپرست بهزیستی و جمعی از مسئولین محلی افتتاح شد.

کد خبر 52068

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد