امسال یارانه‌های اشتغالی بهزیستی خراسان رضوی به ۱۴۵۰ مددجو تعلق می‌گیرد

بهزیستی خراسان رضوی تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ شش میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مشوق اشتغالی برای مددجویان خویش فرما و کارفرمایان نیاز دارد که تا کنون ۹۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافته و پرداخت شده و مابقی نیز در تعهد بهزیستی است و به محض تخصیص اعتبار تا پایان سال مالی پرداخت خواهد شد.

به گفته معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی، حق بیمه خویش‌فرمایان، حق بیمه سهم کارفرما و ارتقای کارآیی مددجویان، سه گروه از مشوق‌های اشتغالی بهزیستی هستند.

حمیده محدث گفت: دو گروه از اعضای جامعه هدف بهزیستی مشمول دریافت یارانه‌های خویش فرمایی هستند که شامل مددجویان نیازمند و معلولین هستند که به صورت خویش فرمایی از پوشش بیمه استفاده می‌کنند و تعداد آنها در سال جاری ۲۲۰ نفر است.

وی افزود: در بخش حق بیمه سهم کارفرما، کارآفرینانی که مددجویان بهزیستی را بکار می‌گیرند در پرداخت حق بیمه، از ۲۰ درصد حق کارفرما معاف هستند و بهزیستی این سهم را پرداخت می‌کند.

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان رضوی یادآور شد: در این بخش حدود ۹۰۰ نفر مشمول یارانه تشویقی می‌شوند که در حال پرداخت تعهدات بهزیستی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: گروه سوم مشوق‌ها مربوط به ارتقای کارآیی مددجویانی می‌شود که توسط کارآفرینان در گروه‌های مختلف اشتغالی بکارگیری شده‌اند.

محدث گفت: در این بخش نیز امسال ۳۵۰ نفر مشمول دریافت کمک هستند که از این یارانه بهره‌مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: در مجموع امسال یک هزار و ۴۵۰ نفر از مددجویان شاغل در کارگاه‌های خویش‌فرمایی یا کارفرمایی از این یارانه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 52012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد