بازآموزی ۸۰ مشاور پیشگیری از طلاق در مورد علل عمده طلاق خراسان رضوی

کارگاه آموزشی مشاورین برنامه پیشگیری و کاهش طلاق خراسان رضوی صبح امروز در بهزیستی استان آغاز شد.

در این کارگاه ۸۰ روان‌شناس و مددکار اجتماعی از سراسر استان به صورت مجازی از آموزش‌های مدرسان این کارگاه بهره‌مند می‌شوند.

به گفته معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی موضوعات شش‌گانه‌ای که به عنوان دلایل اصلی طلاق در استان مطرح شده، در این کارگاه مورد بازآموزی مشاوران قرار می‌گیرد.

غلامحسین دلبری گفت:‌ خیانت، اعتیاد، خشونت، اختلالات جنسی، مهارت‌های ارتباطی و بیماری‌های روان‌پزشکی در أس علل طلاق در کشور است.

وی ادامه داد: این استنتاج از طریق اطلاعاتی که متقاضیان طلاق در سامانه تصمیم ارائه می‌دهند انجام شده است.

وی افزود: البته طلاق علل بسیار متنوع و مختلفی دارد که در دوره‌های زمانی متفاوت، در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف و همچنین در نزد گروه‌های مختلف اجتماعی با یکدیگر فرق دارند.

بازآموزی ۸۰ مشاور پیشگیری از طلاق در مورد علل عمده طلاق خراسان رضوی

به گفته دلبری، مشاوران در هر منطقه بر اساس الگوهای بومی و استانداردهای منطقه‌ای، آموزش می‌بینند و استادان و مدرسان دوره‌ها به گونه‌ای انتخاب می‌شوند که به این الگوها مسلط باشند.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی با یادآوری اینکه هر یک از این علل توسط یکی از استادان کارگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد گفت: این کارگاه تا عصر فردا ادامه دارد و در پایان، روان‌شناسان حاضر در آزمونی شرکت و نتایج آموزش را منعکس می‌کنند.

به گفته‌ی دلبری در حال حاضر در ۱۶ شهر استان، مراکز مشاوره به شهروندان خدمات می‌دهند و در ۱۵ شهرستان نیز متقاضیان در ادارات بهزیستی پذیرش شده و جلسات مشاوره را تحت نظر کارشناسان بهزیستی می‌گذرانند.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۷۴ مرکز مشاوره و کلینیک مددکاری و ۶۵ دفتر خدمات قضایی در پروسه کنترل و کاهش طلاق استان همکاری دارند.

بازآموزی ۸۰ مشاور پیشگیری از طلاق در مورد علل عمده طلاق خراسان رضوی

کد خبر 51793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد