فاز اول پروژه آب‌درمانی در بیرجند آماده بهره‌برداری است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: همزمان با دهه فجر امسال فاز اول پروژه آب‌درمانی ویژه بیماران و معلولان در بیرجند افتتاح می‌شود.

علی عرب‌نژاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۳ میلیارد ریال تاکنون برای اجرای این پروژه در موسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) بیرجند از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

وی افتتاح پنج واحد مسکونی ویژه خانوارهای دارای ۲ عضو معلول و بیشتر در شهرستان سربیشه را از دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال برشمرد و افزود: احداث واحد مسکونی ۲ معلولیتی و تک معلولیتی شهر حاجی‌آباد و روستای استند، کلنگ‌زنی چهار واحد مسکن برای بیماران خاص و افتتاح ساختمان کمپ آرام از دیگر پروژه‌های اداره کل بهزیستی در دهه فجر است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: خانه‌های کوچک نگهداری معلولان در شهرستان‌های درمیان و قاینات نیز همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: چند طرح اشتغالزایی ویژه معلولان و مددجویان در استان آماده افتتاح است که با بهره‌برداری از آنها برای ۲۴۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۲۷۰ نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

عرب‌نژاد از برنامه ویزیت رایگان غربالگری ژنتیک در بیرجند و قاین همزمان با دهه فجر خبر داد و افزود: یک روز در این ایام غربالگری شنوایی در بیمارستان‌های دارای زایشگاه انجام می‌شود و پایگاه‌های غربالگری بینایی نیز در تمامی روزهای دهه فجر به‌صورت رایگان کار غربالگری را انجام خواهند داد.

کد خبر 51270

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد