واکنش مثبت مدیرعامل جامعه معلولین ایران به برگزاری جلسه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان

درپی تشکیل نخستین کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان که دیروز با حضور "دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور"، " دکترمحمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی" و " دکتر وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور"و جمعی از مسوولان برگزار شد، بسیاری از کارشناسان و فعالان در حوزه معلولین تشکیل این جلسه را مثبت و گام مهمی در جهت اجرایی شدن این قانون دانستند.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل، آنطورکه کامران عاروان مدیر عامل جامعه معلولین ایران، تشکیل نخستین جلسه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: به طور کلی تشکیل این جلسه و پیگیری اجرای مصوبات قانون حمایت از افراد دارای معلولیت حرکتی مثبت است، اما موضوع «بودجه» مورد نیاز برای اجرای این قانون، «پاشنه آشیل» و پشتوانه اجرای آن است.

وی افزود: متاسفانه از اردیبهشت سال 97 که قانون حمایت از افراد دارای معلولیت تصویب شده است تا به امروز، این قانون از نقطه صفر جلوتر نرفته است. همچنین آیین نامه های مختلف آن تصویب نشده است از این رو لزوم تسریع در تصویب این آیین نامه ها ضروری است.

 عاروان، حضور نمایندگان دارای معلولیت تشکل ها در این جلسه را کمرنگ خواند و افزود: برای تحقق شعار «با ما،برای ما» و همچنین برابر با ماده 31 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت؛ حضور پنج نفر نماینده از تشکل های معلولین به عنوان ناظر، در این جلسه الزامی است که البته بخشی از این کاستی ها به خود ما و اعضای تشکل های معلولین بر می گردد که به  نظر  می  رسد هنوز اتحاد و همبستگی لازم بین ما وجود ندارد.

وی  اظهار امیدواری  کرد که این جلسات تداوم داشته باشد و مصوبات آن پیگیری و اجرا شود تا تحقق ،اثر گذاری و بازخورد آن را در زندگی معلولین ببینیم.

مدیرعامل جامعه معلولین در پایان سخنانش ارائه گزارشی شفاف از فعالیت نهادها و ارگان های مختلف که در تحقق و اجرای این قانون نقش دارند را خواستار شد و افزود: اگر این گزارش ها در معرض دید معلولان قرار گیرد؛هم محرکی برای فعالیت بیشتر و جدی تر نهادها خواهد بود و هم مطالبه ما از این نهادها را علمی و مستند خواهد کرد.

کد خبر 5017

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =