بیمه نزدیک به هزار زن سرپرست خانوار بهزیستی زنجان واریز شد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی ۹۳۹ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی در سه ماهه سوم سال جاری خبر داد و گفت : بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار در حوزه اموراجتماعی مستمری بگیر بهزیستی هستند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی افزود: در حال حاضرنزدیک به ۴ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند و از خدمات حمایتی و تخصصی این اداره کل بهره مند هستند.

وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح بیمه اجتماعی این زنان، علاوه بر کمک به ارتقای امنیت روحی و روانی این زنان در اداره زندگی و کاهش دغدغه ها، می تواند به عنوان پشتوانه محکمی برای حمایت از آنها در شرایط سخت آینده و در دوران کهولت و از کارافتادگی محسوب شود.
وی با اشاره به فعالیت ۲۴ گروه همیار فعال زنان سرپرست خانوارافزود: این گروهها  گروهی از زنان سرپرست خانوار نیازمند تحت پوشش هستند که با حمایت سازمان، به منظور دستیابی به استقلال اقتصادی و اجتماعی و استفاده از قابلیت‌های گروهی در راستای توانمندسازی خود، فعالیت می‌کنند.

 محمدی تصریح کرد :بهزیستی ضمن حمایتهای مستمر وغیر مستمر خدماتی چون حرفه‌آموزی و کارآموزی، پرداخت کمک هزینه آموزشی از قبیل فنی و حرفه ای وآماده سازی شغلی، ایجاد اشتغال و کار یابی از طریق تشکیل گروههای همیار زنان سرپرست خانوارویا پرداخت وام اشتغال وکارآفرینی، کمک به ساخت، ‌خرید مسکن و تعمیرات مسکن، پرداخت ودیعه مسکن، پرداخت مستمری ماهانه جهت تامین معیشت خانواده ها را درراستای تحقق اهداف و توانمند سازی انجام می دهد.
وی  پرداخت کمک هزینه بهداشتی، ‌درمانی، پوشاک، تغذیه و ...، تهیه لوازم ضروری زندگی، انجام خدمات مشاوره ای و مددکاری، پرداخت کمک هزینه تحصیلی  خانواده های تحت حمایت ‌ (دانش آموزان، ‌دانشجویان، سواد آموزی و ... ) پرداخت سرمایه کارجهت راه اندازی کسب وکار و پرداخت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایر وحق بیمه اجتماعی را از دیگر خدماتی عنوان کرد که به تشخیص مددکار به افراد واجد شرایط تعلق می گیرد.

محمدی تصریح کرد: عمده ترین مشکل زنان سرپرست خانوار مشکلات اقتصادی است از این رو هر اقدامی برای کاهش این مشکل مفید خواهد بود و کسب استقلال مالی و ایجاد خودباوری می تواند در توانمندی فرد مفید باشد.

وی  افزود: زنان سرپرست خانوار از جمله گروه های آسیب پذیری هستند که گاه عواملی چون طلاق، فوت، اعتیاد همسر، از کارافتادگی همسر، متواری بودن و یا زندانی بودن همسر موجب آسیب پذیری این طیف از جامعه می شود.

کد خبر 49381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد