پردیس| کمتر از ۲۰ درصد فضای شهری برای معلولان مناسب سازی شده است

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پردیس بابیان اینکه معلولان این شهر در خانه های خود منزوی شده اند گفت: کمتر از ۲۰ درصد از فضای شهری این شهرستان برای تردد معلولان مناسب سازی شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، ابوالفضل کرمانی افزود: شیب تند خیابانها و نبود خودروی مناسب سازی شده برای جا به جایی معلولان از دلایل اصلی انزوای معلولان است و تنها تمهید  اجرا شده در شهر پردیس، نشان دار شدن موزاییک های پیاده رو برای روشندلان است.

وی با اشاره به رعایت نشدن قانون تخصیص سه درصد استخدام دستگاه‌های دولتی برای معلولان، گفت: رسیدگی و حمایت از معلولان تنها در حد شعار باقی مانده و حرکتی عملی برای رسیدگی به وضعیت آنها دیده نمی شود و این قانون نیز در ادارات شهرستان اجرایی نشده است.

کرمانی با بیان اینکه افزایش قیمت دارو و تجهیزات مشکلات زیادی برای معلولان ایجاد کرده، توضیح داد: قیمت ویلچر از ۲ میلیون تومان به ۲۸ میلیون تومان و قیمت یک پماد معمولی از ۲۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی افزود: فرد معلول به دلیل مشکلات مالی از خرید دارو و تجهیزات منصرف شده و بیماری و مشکلات وی روز به روز بیشتر می شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پردیس گفت: درحال حاضر یک هزار و ۴۰۳ پرونده معلولیت در بهزیستی پردیس تشکیل شده که ۹۵ پرونده معلولیت بینایی، معلولیت شنوایی ۱۸۵ نفر، معلولین ذهنی ۴۵۸ نفر، جسمی حرکتی ۴۸۶ نفر، اعصاب و روان ۸۹، ضایعه نخاعی ۴۰ نفر و ۵۰ پرونده نیز به بیماران ام اس اختصاص دارد.

وی با اشاره بهمراجعه نکردن تعداد زیادی از معلولان به اداره بهزیستی ادامه داد: تعداد پرونده ها مربوط به کسانی است که به این اداره مراجعه کرده و آمار قطعی از تعداد معلولان شهرستان نداریم.

کرمانی با اشاره به تعداد مستمری بگیران، اظهار داشت: از یک هزار و ۴۰۳ پرونده تشکیل شده در بهزیستی ۴۲۸ نفر مستمری بگیر هستندکه پس از بارگزاری کامل جمعیت شهرستان، افراد تحت پوشش بهزیستی افزایش چشمگیری خواهند داشت و باید اقداماتی برای خدمات رسانی به جمعیت آینده انجام دهیم.

وی ضمن تقدیر از خیران شهرستان ادامه داد: با کمک خیرین یکصد عدد کاپشن، گوشت گرم، لوازم التحریر، ۴۰۰ بسته سبد کالا به همت سپاه شهرستان و در حدود یکصد میلیون تومان برای درمان به معلولین کمک شده است.

کد خبر 48558

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد