اجرایی شدن قانون جامع حمایت از معلولین دغدغه تشکلهای معلولین است

نشست صمیمانه مدیرکل بهزیستی با تشکلهای معلولین استان یزد به مناسبت گرامیداشت هفته جهانی افراد دارای معلولیت با حضور نمایندگان این تشکل ها برگزار شد.

در این نشست مدیرکل بهزیستی استان یزد سرمایه گذاری روی تشکلهای غیردولتی را ضروری دانست و اظهار داشت: به انجام کار توسط تشکل های معلولین اعتقاد دارم و معتقدم هر چقدر روی تشکل های غیردولتی سرمایه گذاری کنیم بهتر نتیجه می گیریم.

علی محمد عطابخش با اشاره به حضور بیشتر افراد دارای معلولیت در جامعه نسبت به گذشته گفت: این حضور بواسطه مطالبه گری تشکل های معلولین و افراد دارای معلولیت است که منجر به انجام مناسب سازی اماکن عمومی و شهری و فراهم آمدن زمینه حضور معلولین در جامعه شده است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان یزد نیز بر ضرورت مناسب سازی اماکن عمومی و شهری تاکید کرد و اظهار داشت: بخش عمده مناسب سازی  توسط دستگاهها باید انجام شود و بهزیستی پیگیری کننده و مطالبه کننده این امر است.

مسعود نشان گفت : پیگیری این مطالبات با همراهی و مشارکت تشکل های معلولین سریعتر به نتیجه می رسد.

در ادامه این نشست نمایندگان تشکل های معلولین به بیان مسائل پیش روی افراد دارای معلولیت پرداختند.

محمدرضا پارسائیان مشاور مدیرکل بهزیستی در امور معلولین گفت: دغدغه تشکلهای معلولین اجرایی کردن قانون جامع معلولین است که تامین اعتبار نشده است و تاکنون بودجه ای به آن اختصاص نیافته است.

حسینی نماینده هیات های ورزشی معلولین حمایت از تیم های ورزشی راه یافته به مسابقات کشوری را یادآور شد و گفت: تجهیزات ورزشی موضوع دیگر ورزشکاران معلول است که نیاز به حمایت از سوی بهزیستی و ورزش و جوانان است.

نماینده انجمن ضایعه نخاعی استان یزد نیز بر فرهنگ سازی حضور اجتماعی معلولین در جامعه توسط صدا و سیما تاکید کرد و گفت: بسیاری از مردم هنوز نحوه برخورد با  افراد دارای معلولیت در جامعه را نمی دانند و نیازمند فرهنگ سازی توسط صدا و سیما است.

رییس کانون ناشنوایان استان یزد هم گفت: استان یزد تنها  پنج مترجم زبان اشاره ناشنوایان دارد که با توجه به نیازهای جامعه ناشنوایان در عرصه‌های مختلف این تعداد مترجم بسیار کم است.

مینا شایق با اشاره به امکانات محدود جامعه ناشنوایان خواستار تامین بودجه مورد نیاز این کانون شد.

کد خبر 48199

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد