اهدای ۲۷هزار  ویلچر به معلولین مناطق کم برخوردار

با همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ۲۷ هزار ویلچر برای معلولین زیر ۱۴ سال مناطق کم برخوردار تامین شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری، معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد کشور در آیین طرح "مثبت حرکت" بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و تامین ۲۷ هزار ویلچر برای معلولان مناطق کم‌برخوردار گفت: در فاز نخست توزیع ویلچر و تجهیزات توانبخشی سهم چهارمحال و بختیاری ۱۰۰ ویلچر برای کودکان نیازمند مناطق محروم می باشد.

ابراهیمی افزود: به منظور حمایت از معلولان تمام تجهیزات این ویلچرها از بهترین وسایل خریداری شده و در کارگاهی که همه کارکنان آن از معلولان هستند، این قطعات مونتاژ می شود.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد کشور با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری جزو استان‌های موفق در حوزه‌های مختلف نظیر اشتغال و محرومیت‌زدایی است، افزود: حوزه‌های سلامت و جمعیت، جزو مهم‌ترین حوزه‌های اولویتی بنیاد ۱۵ خرداد است. و در حوزه سلامت، معلولان و کودکان در ارجحیت قرار دارند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: برای خدمت‌رسانی به خانواده معلولان سراسر کشور تفاهم نامه چهار جانبه بین وزارت آموزش و پرورش، بهزیستی، وزارت بهداشت و درمان و بنیاد ۱۵ خرداد برای اجرای طرح تنبلی چشم منعقد خواهد شد تا هیچ کودکی در کشور به خاطر فقر و محرومیت با بیماری یا تنبلی چشم و نابینایی مواجه نشود.

به گفته وی، در این طرح پس از غربالگری، کودکان نیازمندی که به عینک و یا عمل جراحی نیاز داشته باشند زیرپوشش بنیاد ۱۵ خرداد قرار خواهند گرفت و تمام هزینه‌های درمان این کودکان از طریق بنیاد ۱۵ خرداد پرداخت خواهد شد. همچنین کودکانی که با مشکلات شنوایی و بیماران سخت مواجه هستند در یک تفاهم‌نامه با سازمان بهزیستی از خدمات این بنیاد بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 46250

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد