123.jpg

آیین اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان(ماد) بهزیستی استان یزد صبح امروز با حضور سرپرست بهزیستی استان یزد، مدیرکل آموزش و پرورش یزد و جمعی از تسهیلگران و دانش آموزان برگزار شد.

آیین اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان(ماد)  بهزیستی استان یزد صبح امروز با حضور سرپرست بهزیستی استان یزد، مدیرکل آموزش و پرورش  یزد و جمعی از تسهیلگران و دانش آموزان برگزار شد.

به کزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد، در این آیین سرپرست بهزیستی استان یزد طی سخنانی گفت: جامعه نسبت به مسائل اجتماعی حساس تر شده است و با طرح موضوع مسائل اجتماعی و آسیبهای اجتماعی نسبت به این مسائل مطالبه گر  است.

نادر هومنیان سرآغاز حرکت طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان را در بهزیستی دانست و گفت: همراهی معلمان آموزش و پرورش به عنوان تسهیلگران این طرح نشان از مسئولیت اجتماعی آنها در پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

وی با باین اینکه این طرح با مشارکت آموزش و پرورش توسط بهزیستی در مدارس اجرا شده است، اظهار داشت: همکاری و تعامل بین بخشی بهزیستی و آموزش و پرورش نوید بخش آینده روشن جهت انجام تکالیف اجتماعی است.

سرپرست بهزیستی استان یزد در خصوص گستره اجرای طرح مشارکت اجتماعی دانش اموزان در مدارس گفت: این طرح  در 11 مدرسه شهرستان یزد و 22 مدرسه شهرستان میبد اجرا شده است و هزار و 700 دانش آموز در آن مشارکت نموده اند.

وی گفت: بر اساس این طرح بهزیستی اقدام به برگزاری جلسات آموزشی ویژه دانش آموزان در قالب پروژه کار گروهی می کند که آموزش و ترویج پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و با مشارکت اجتماعی دانش آموزان و اجتماعی شدن آنها در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مدنظر است.

هومنیان افزود: دانش آموزان با کار گروهی و مشارکتی خود در مدرسه پروژه‌های اجتماعی را مطرح کرده و راهکارهای مناسبی برای آن ارائه می‌دهند که در نهایت با همراهی خودشان در قالب آن پروژه حمایت یابی و اجرا می‌شود.

گفتنی است در این آیین از معلمان تسهیلگر در اجرای طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

پربازدیدترین

نگاه کارشناسان

  • توانمندسازی معلولان، دورنمای فعالیتهای توانبخشی

    توانمندسازی معلولان، دورنمای فعالیتهای توانبخشی

    دنیایی که در آن به سر می بریم، جهانی است متفاوت و مملو از پیشرفت هایی که زندگی انسان عصر امروز را دگرگون ساخته و او را در مسیر پویایی و شکوفایی پیش می برد. با این حال شیوع انواع بیماری ها، معلولیت ها و آسیب های اجتماعی موجب شده تا دولت ها تلاش منسجمی را برای تدوین برنامه های آموزشی، توانبخشی و حمایتی به عمل آورند تا سلامت جامعه را تضمین کنند. در کشور ما نیز به رغم رشد آگاهی های عمومی، استفاده وسیع از وسائل ارتباط جمعی و افزایش میزان تحصیلات و دانش اجتماعی خانواده ها کماکان شاهد بروز انواع معلولیت ها هستیم و این واقعیت، تاکیدی است بر ضرورت فعالیت های توانبخشی.

  • ضرورت بهره گیری از علم و فناوری در ارائه خدمات تخصصی

    ضرورت بهره گیری از علم و فناوری در ارائه خدمات تخصصی

    تحولات گسترده در دنیای امروز، ابعاد مختلف زندگی فرد،خانواده و جامعه، را تحت تأثیر قرار داده و سرعت تغییرات و تحولات و ناپایداری ها ناشی از محیط های بین المللی، منطقه ای و ملی، زندگی اجتماعی ما انسانها را متاثر ساخته و لزوم برنامه ریزی راهبردی را در مواجهه هوشمندانه در راستای بهبود وضعیت سلامت اجتماعی را اجتناب ناپذیر نموده است.

  • "آموزش" منحصر به  افراد ، زمان ، مکان ویا عمل خاصی  نیست

    "آموزش" منحصر به افراد ، زمان ، مکان ویا عمل خاصی نیست

    آموزش (Education) دارای مفهوم و کاربرد گسترده و پیچیده و در نتیجه مبهمی است. در تعریف این مفهوم، نه تنها میان مردم عادی، بلکه میان صاحب‌نظران تعلیم و تربیت هم اختلاف‌نظر وجود دارد.

  • عدالت برای سلامت و سلامت برای عدالت

    عدالت برای سلامت و سلامت برای عدالت

    پنجم تیر ماه (مصادف با ۲۶ ژوئن) هرسال، روز جهانی مبارزه با موادمخدر، فرصت مغتنمی است برای اطلاع‌رسانی اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در عرصه‌های گوناگون مبارزه با مواد روانگردان، حساس‌سازی و آگاهیبخشی در مورد اهمیت توجه به این مشکل بزرگ جوامع بشری و پاسداشت تلاش‌های تمامی دست‌اندرکاران و کنشگران کنترل و کاهش و مقابله با موادمخدر و روانگردان‌ها، ضمن گرامیداشت این روز که در کشور ما در قالب یک هفته برگزار می‌شود و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر مبارزه با موادمخدر، بی‌مناسبت نیست تا به یادآوری تلاش و مساعی همکاران بهزیستی در اینباره، اشاره‌ای به این کوشش‌ها بشود.