شاهرود | بهزیستی شهرستان در سه حوزه توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری خدمات تخصصی و عمومی را به جامعه ارائه می دهد

معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود به اتفاق جمعی از کارشناسان این اداره با حجت الاسلام و المسلمین رضی دادستان جدید شهرستان دیدار و گفتگو کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان مسعود جهانسیر مدیر اداره بهزیستی شهرستان شاهرود ضمن عرض تبریک به مناسبت انتصاب دادستان جدید گزارشی از اهم فعالیتهای بهزیستی شاهرود ارائه کردند.

جهانسیر ضمن تشکر از تعامل مناسب مجموعه دادستانی با همکاران اداره بهزیستی بر ضرورت ارتقا سطح کمی و کیفی تعاملات فی مابین تاکید کرده و اظهار داشتند: همکاری و ارتباط تنگاتنگ این دو دستگاه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی موجود از قبیل همسرآزاری، طلاق، کودک آزاری، اعتیاد و ...بسیار موثر خواهد بود.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان شاهرود طی گزارشی بیان داشت: بهزیستی شهرستان در سه حوزه توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری خدمات تخصصی و عمومی را به جامعه هدف ارایه می دهد که در همین راستا ۳ مرکز شبانه روزی توانبخشی وظیفه نگهداری از سالمندان، بیماران اعصاب و روان و معلولان ذهنی را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: ۴ مرکز شبه خانواده با ظرفیت ۱۰۰ نفر نیز خدمات نگهداری و آموزشی را به کودکان بی سرپرست و بدسرپرست ارائه می دهند.

این مقام مسئول گفت: در حوزه پیشگیری با انجام طرح های غربالگری شنوایی، بینایی و انجام مشاوره های ژنتیک سعی می شود از کمیت و کیفیت معلولیت ها در جامعه کاسته شود.

وی در ادامه خواستار مساعدت دستگاه قضا در خصوص صدور احکام پذیرش افراد در مراکز سالمندان، بیماران روانی و کمپ های ترک اعتیاد شد.

حجت الاسلام و المسلمین پارسا منش در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و خدمات بهزیستی بر ادامه روند تعامل بین بخشی تاکید کرده و  کار در بهزیستی را بسیار ارزشمند دانسته و افزود:کمک به حل مشکلات نیازمندان، معلولین، سالمندان و ایتام عبادت است و از ارزش معنوی بسیار بالایی برخوردار است چرا که اینگونه خدمات قبل از اینکه مشکلی از نیازمندان را حل کند حال خود انسان خدمت دهنده را بهبود می بخشد.

ایشان بر حمایت و پشتیبانی از مجموعه بهزیستی تاکید کرده و اظهار داشتند:برنامه های سازمان بهزیستی در حل مشکلات روحی و روانی، کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش مهارتهای اجتماعی و ایجاد امنیت و آرامش عمومی نقش بسزائی داشته است.

کد خبر 42128

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد