اخبار اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی، بیشترین بازتاب رسانه‌ای را دارد

به گفته‌ی مدیر روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، تحلیل گزارش بازتاب اخبار بهزیستی خراسان رضوی در رسانه ها در سال ۹۹ نشان می دهد که حوزه اجتماعی، بیشترین بازتاب خبری را در رسانه ها داشته است.

مجید اسلامی با بیان این مطلب گفت:  از بین بیش از ۱۱۰۰ عنوان خبر بهزیستی استان که در سال ۹۹ در رسانه ها انعکاس یافته، حوزه اجتماعی با بیش از ۴۰۰ خبر در رتبه اول قرار دارد و حوزه‌های پیشگیری، توانبخشی و مشارکت های مردمی، در رده های بعدی انعکاس رسانه‌ای قرار دارند.
وی اظهار داشت: از میان موضوعات حوزه‌ی اجتماعی، کودکان کار و خیابان، زنان سرپرست خانوار، مهدهای کودک، خشونت های خانگی، فرزندخواندگی، زنان و دختران آسیب دیده و در معرض آسیب در این حوزه بیش از سایر موضوعات مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.
وی ضمن تاکید بر نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی سلامت اجتماعی گفت:  بهزیستی در زمینه مطالبه گری، بیان مشکلات و نیازهای گروه های هدف، آموزش خانواده ها، پیشگیری از معلولیتها و آسیب های اجتماعی، ارتقای روحیه و حس مسئولیت اجتماعی فردی و نهادی، بیش از پیش  به نیروی اثرگذار رسانه ها نیازمند است. 
اسلامی ضمن تقدیر از رسانه های فعال به عنوان سفیران فرهنگی بهزیستی، از رونمایی "نشان همیار رسانه بهزیستی" در سال جاری خبر داد و افزود:  نشان همیار رسانه بهزیستی در هر سال به تاثیرگذارترین و فعال ترین رسانه های خبری و اطلاع رسانی اهدا خواهد شد تا تقدیری کوچک از تلاش های بزرگ این عزیزان باشد.
وی همچنین رسانه ها و خبرنگاران را به پرهیز از مرکز گرایی و فعالیت بیشتر در شهرستان های استان به ویزه شهرستان های محروم دعوت کرد و افزود: ارتباط تنگاتنگی بین تهیه اخبار و کشف و واکاوی آسیب ها و مسایل نوپدید اجتماعی به ویژه در روستاها، شهرستان ها و مناطق دورافتاده وجود دارد .
اسلامی ادامه داد: تنها در صورت عدم تمرکز گرایی و گسترش فعالیت های خبری در این مناطق است که می توان فرصت طرح این آسیب ها و ضرورت توجه بیش از پیش مردم و مسئولان را فراهم کرد.
مدیر روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی در پایان گفت: از رسانه ها و جامعه خبری انتظار داریم به مسؤولیت اجتماعی خود عمل نموده و این نهاد خدمت رسان را در تحقق اهداف عام المنفعه خود یاری دهند.

کد خبر 35333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد