کهگیلویه و بویراحمد |پیگیری بهزیستی استان در خصوص خبر ازدواج دختر 11 ساله در بهمئی

براساس یک رسم دیرینه در شهرستان بهمئی تحت عنوان نشان کردن برخی دختران در سنین پایین حتی در بدو تولد برای ازدواج با افراد نشان (نشان بندان)می شده اند .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان : ناصر مختاری رییس بهزیستی شهرستان بهمئی در پی انتشار فیلم مربوط به ازدواج دختر ۱۱ ساله در فضای مجازی گفت: پس از انتشار این فیلم، تیم اورژانس اجتماعی به محل اعزام و با خانواده، مدیر و مربیان مدرسه نامبرده  گفت و گوهایی انجام دادند.

وی گفت براساس یک رسم دیرینه در شهرستان تحت عنوان نشان کردن برخی دختران در سنین پایین حتی در بدو تولد برای ازدواج با افراد نشان (نشان بندان) می شده اند، که این رسم غالبا در بین خانواده های عشیره ای رایج بوده ودر حال حاضر بسیار کمرنگ ومحدود وبه موارد انگشت شمار آن هم در جوامع سنتی عشایری است. مراسم (فیلم) مزبور همان رسم نشان کردن بوده که اندکی با تشریفات، اغراق آمیز و به اصطلاح "امروزی"،برگزار و رسانه ای شده است.

مختاری با بیان اینکه حمایت از کودکان وظیفه سازمان بهزیستی است تصریح کرد: طی نشست هاو صحبت‌هایی که با خانواده‌ها صورت گرفت برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی بیشتر، متقاعد شدند که این صیغه محرمیت نیز منتفی شود و تا زمانی که دختر به سن قانونی ازدواج  نرسیده است اقدامی انجام نگیرد و خود دختر اقدام به تصمیم گیری برای آینده اش نماید.

ضمنا در بعضی از رسانه ها در فضای مجازی اعلام شده که عاقد از کارمندان سازمان بهزیستی می باشد که موضوع تکدیب می شود وایشان هیچ گونه رابطه استخدامی واداری با این اداره ندارد.

علی ایحال موضوع بصورت ویژه توسط بخش مددکاری در حال پیگیری است تا به هرنحو ممکن از حقوق این کودک دفاع لازم بعمل امده و از هر گونه آسیبی پیشگیری گردد.

باتوجه به آسیب های اجتماعی وانعکاس منفی در سطح جامعه عاملان آن از طریق دستگاه قضا درحال پیگردقانونی  هستند.

کد خبر 3505

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد