برگزاری دومین کارگاه تخصصی آشنایی با حقوق افراد دارای معلولیت در روند دادرسی ویژه قضات

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از برگزاری دومین کارگاه تخصصی آشنایی با حقوق افراد دارای معلولیت در روند دادرسی با حضور بیش از ۶۰ نفر از قضات عالی رتبه دستگاه قضائی از استان‌های سراسر کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «محمد نفریه» معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در دومین کارگاه تخصصی آشنایی با حقوق افراد دارای معلولیت در روند دادرسی با اشاره به تصویب قانون کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت در آذرماه سال ۸۷، گفت: براساس این قانون، سازمان بهزیستی کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان مراجع ملی برای پیگیری اجرای آن اعلام شدند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: براساس ماده ۳۵ کنوانسیون، دولت‏های عضو باید گزارش اقدامات خود و پیشرفت‏های حاصله را پس از ۲ سال از الحاق به کارگروهی متشکل از ۱۲ کارشناس مرتبط منتخب، در سازمان ملل ارائه کنند؛ لذا گزارش ایران با همکاری اداره حقوق بشر و زنان وزارت امور خارجه در ۲۴ دسامبر ۲۰۱۳ ارسال شد که پـس از آن، کمیته ناظـر ملاحضاتی را بـرای ایران ارسال کرد که بخش مهمی از آن مرتبط با قوه قضائیه بود. از این‌رو حوزه توانبخشی در رایزنی با اداره‌کل امور بین‏الملل قوه قضائیه پیگیری اجرایی شدن مفاد کنوانسیون را در دستور کار خود قرار داد.

وی با بیان اینکه نتیجه این تلاش‏ها و پیگیری‏ها تصویب یک دوره آموزشی تخصصی ضمن خدمت برای تمامی قضات بود، ادامه داد: اولین دوره تربیت مدرس با حضور ۳۸ نفر از قضات عالی رتبه دستگاه قضائی از استان‌های سراسر کشور بهمن ماه سال گذشته برگزار شد و اکنون دومین دوره با حضور ۶۰ شرکت‏کننده از استان‌های تهران، قم و هرمزگان و آذربایجان شرقی  و خراسان جنوبی در حال برگزاری است.

کد خبر 3392

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =