لرستان | تحویل ۱۲۶ کودک در لرستان به متقاضیان فرزندخواندگی

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: شیرخوارگاه فرشتگان استان لرستان با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال، به مساحت ۷۸۰ متر مربع و در ۴ طبقه توسط خیر محترم ساخته خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی  لرستان، فاطمه‌زهرا توکلی، مدیرکل بهزیستی لرستان، یکشنبه سوم شهریور در مراسم آغاز عملیات ساخت شیرخوارگاه فرشتگان ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، ادامه داد: بهزیستی لرستان زمینه تحقق نیت خیر آقای مهندس شاه حسینی را فراهم آورد تا امروز شاهد آغاز عملیات ساخت تنها شیرخوارگاه حاکمیتی استان باشیم.

وی با ذکر این مطلب که آنچه بهزیستی را از دیگر ارگان‌ها متمایز می‌کند گستردگی مخاطبان بهزیستی است، اضافه کرد: بهزیستی طیف عظیمی از جامعه از طفولیت تا کهولت را تحت حمایت خود دارد.

توکلی افزود: حمایت از کودکانی که آغوش خانواده را از دست داده و زنانی که به هر دلیلی سرپرست خود را از دست می‌دهند بر عهده بهزیستی است، کما اینکه بخش عمده‌ای از فعالیت‌های پیشگیرانه در حوزه آسیب‌های اجتماعی جامعه نیز توسط بهزیستی انجام می‌شود. 

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به این‌که حضور خیرین در کنار بهزیستی مغتنم است، اضافه کرد: از وظایف بهزیستی حمایت کودکان است چرا که کودکان از سایر گروه ها آسیب پذیر تر بوده و از جهتی دیگر آینده سازان جامعه هستند.

وی با ذکر این مطلب که بهزیستی لرستان به واسطه تاسیس مراکز شبانه روزی میزبان ۱۱۷ کودک از بدو تولد تا ۱۷ سالگی است، ادامه داد: از سال ۹۵ تا ۹۸ تعداد ۱۵۷ کودک در شیرخوارگاه بهزیستی پذیرش شدند و از طریق مکانیسم فرزندخواندگی ۱۲۶ کودک تحویل خانواده‌ها شد.

توکلی افزود: امیدواریم که با احداث این شیرخوارگاه فضایی امن برای کودکان شیرخوار فراهم شود.

کد خبر 3180

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد