اولویت بهزیستی توانمندسازی جامعه هدف است

اولویت سازمان بهزیستی توانمندسازی جامعه هدف برای ایجاد یک زندگی مستقل است.

به گزارش روابط عمومی  اداره کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری، دکتر نرگس عسگری در سفر به شهرستان لردگان و در دیدار با فرماندار این شهرستان گفت: سیاست سازمان بهزیستی کشور توانمندسازی جامعه هدف با استفاده از ظرفیت خود افراد است به گونه ای که نیاز به مستمری ماهیانه نداشته باشند.

مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به اشتغال و مسکن به عنوان اولویت های اصلی سازمان بهزیستی برای توانمندسازی جامعه هدف افزود: ساخت ۸۸۰ واحد مسکونی برای افراد تحت حمایت تا پایان سال ۹۹ در برنامه های اداره کل بهزیستی استان قرار دارد که از این تعداد تا کنون   ۷۷۰ واحد مسکن ساخت و تحویل افراد نیازمند شده است.

عسگری خاطر نشان کرد: برای اشتغال افراد تحت حمایت نیز برنامه های زیادی در دستور کار قرار دارد که از جمله می توان به استفاده افراد دارای معلولیت از قانون ۳ درصد، بیمه های خویش فرمایی و کار فرمایی و استفاده از تسهیلات اشاره کرد.

 وی افزود: بر اساس دستور العمل سازمان بهزیستی کشور به ازای بکار گیری هر فرد دارای معلولیت توسط کار فرما، سازمان بهزیستی علاوه بر پرداخت تسهیلات به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به کارفرما، تا پنج سال حق بیمه فرد معرفی شده را نیز پرداخت می کند.

ملک محمد قربان پور، فرماندار شهرستان لردگان، نیز گفت: سیاست کلی در شهرستان لردگان بر دو مبحث مهم آموزش و توانمندسازی برنامه ریزی شده است چرا که آموزش می تواند کمک بسیار موثری بر توانمندسازی عموم مردم بالاخص خانواده های زیر نظر نهادهای حمایتی داشته باشد.

قربان پور افزود: توانمندسازی اقتصادی به منظور اشتغال پایدار خانواده های تحت حمایت با استفاده از ظرفیت بین دستگاهی می تواند در پیشبرد اهداف موثر باشد.

کد خبر 27591

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد