مازندران| پرداخت بیش از ۲ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان

معاون امور مشارکت‌های مردمی، موسسات غیردولتی و توانمندسازی امور مجلس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مشارکت مردمی در خدمات رسانی به جامعه هدف بهزیستی و ایجاد اشتغال بسیار مهم است، گفت: ایجاد اشتغال و ساخت مسکن از مهمترین برنامه‌های بهزیستی برای مددجویان است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از مازندران، «ذوالفقار یزدان‌مهر» معاون مشارکت‌های مردمی، موسسات، توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور در نشست علمی_کاربردی مسئولان مشارکت مردمی بهزیستی سراسر کشور در ساری با بیان اینکه ماموریت‌ها و خدمات سازمات براساس اصول ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی گسترده است و کار در این سازمان خدمت به مردم است، گفت: در شرایط سخت و ویژه اقتصادی کشور به سبب تحریم‌ها باید خدمت رسانی ویژه‌تری به مددجویان ارائه شود و مدیران در این عرصه هوشمندانه رفتار کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی، موسسات، توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور با تاکیدبر اینکه خدمت در بهزیستی، توانمندسازی توأم با کرامت انسانی است، افزود: امسال با وجود تحریم‌های ظالمانه، پیچیدگی‌های اقتصادی و کسری بودجه بحرانی‌ترین سال اقتصادی پس از انقلاب است؛ لذا رویکرد مدیران باید جذب مشارکت‌های اقتصادی و استفاده بهینه از منابع راکد و ناکارآمد در جهت بهبود خدمت‌رسانی به جامعه هدف باشد.

وی، اعتمادسازی و مردمی‌سازی فعالیت‌ها در بهزیستی را از اقدامات اساسی دانست و گفت: به‌روز رسانی آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها مطابق با نیاز جامعه هدف و خدمت‌رسانی از ضروریاتی است که باید به مرحله اجرا در آید .

یزدان‌مهر، تصریح کرد: با ایجاد مجمع خیرین در سازمان بهزیستی مانند خیرین مدرسه‌ساز به توسعه خدمات‌رسانی، اشتغال و مسکن بسیار کمک خواهیم کرد و در این زمینه همه استان‌ها با به کارگیری کارشناسان و افراد خبره جذب خیرین با حضور سه عضو از مدیران ارشد استانی و ۷ عضو خیر تشکیل می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی، موسسات، توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور  مهم‌ترین چالش کشور به ویژه در چهارمحال و بختیاری را اشتغال خواند و گفت: در بهزیستی بیش از ۲ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت می‌شود که تخصص‌ها و آموزش‌های لازم باید به افراد جویای اشتغال داده شود تا اشتغال پایدار ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱۳ هزار خانوار پشت نوبت برای دریافت مسکن در بهزیستی وجود دارد، تصریح کرد: به منظور ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول و سیل زدگان قراردادی با سپاه پاسداران به منظور احداث اکنون ۵۴ هزار مسکن در دست احداث است.

یزدان‌مهر در پایان از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران برای ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی خبر داد.

کد خبر 2689

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =