نگاه به معلولان از سر ترحم، بی‌انصافی است

استاندار قزوین گفت: معلولان دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه بسیار زیادی هستند و نگاه به آنها از سر ترحم، بی‌انصافی و به نوعی غلط است

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین، هدایت الله جمالی پور روز پنجشنبه در دیدار با جمعی از معلولان برگزیده استان به مناسبت روز جهانی معلولان، افزود: امروزه بسیاری از معلولان استان به مدارج علمی بالا دست یافته و به یک کارآفرین در جامعه تبدیل شده‌اند و خیلی از آدم‌های سالم آرزو دارند که جایگاه آنها را کسب کنند.
وی اضافه کرد: افتخارآفرینی معلولان در جامعه، نشان از همت آنها دارد و اینکه معلولیت محدودیت نیست و خداوند اگر یک نقص به آنها داده، هزاران استعداد را در آنها شکوفا کرده است.
جمالی پور افزود: اگر به عرصه تحولات و تاریخ ۱۵۰ ساله اخیر جهان نگاه کنیم بسیاری از دانشمندان برجسته دنیا از جامعه معلولان بوده‌ و افتخارات بزرگی را برای جامعه بشری رقم زده‌اند و اسم آنها در تاریخ ماندگار شده است.
استاندار قزوین با غلط توصیف کردن نگاه به معلولان از سر ترحم، اضافه کرد: اکثر معلولان امروزه به دلیل شکوفایی ظرفیت‌ها و استعدادهای خود، جایگاه بالایی در جامعه دارند و در واقع باید دست ترحم بر روی بسیاری از افراد سالم بکشند.
این مسوول گفت: معلولان به ظاهر دچار نقیصه هستند ولی در اصل فایده و اثرگذاری بسیار زیادی برای جامعه دارند و مایه مباهات خانواده، اطرافیان و جامعه هستند.
وی با اشاره به مشکلات جامعه معلولان، افزود: با توجه وضعیت اقتصادی و اداری کشور، حل برخی از این مشکلات در استان قابل مدیریت است ولی یکسری دیگر از مشکلات دست استان نیست و متاثر از شرایط کشور است.
جمالی پور با اشاره به تحریم‌های دشمنان برای به زانو درآوردن کشور، افزود: امروز دشمنان ما حتی دارو را تحریم کرده‌اند که از نظر بین المللی محکوم است و موجب فشار به اقشار مختلف مردم از جمله معلولان و بیماران بستری در مراکز درمانی شده است.
استاندار قزوین گفت: شرایط امروز کشور ویژه است ولی با لطف خدا و استقامت مردم از این شرایط با موفقیت عبور خواهیم کرد.
جمالی پور در مورد اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد معلولان، افزود: یک طرح در این زمینه در مجلس شورای اسلامی در حال رسیدگی است که در صورت تصویب آن بسیاری از مشکلات بازنشستگی پیش از موعد حل خواهد شد.
استاندار قزوین در ادامه این مراسم با اهدای لوح از معلولان برگزیده استان تقدیر کرد

کد خبر 26811

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد