مردان تاریخ، تا آخر؛ زنده‌اند

امام خمینی(ره) در مورد آیت الله مدرس می فرمایند: «مرحوم مدرس که به امر رضاخان ترور شد، از بیمارستان پیام داد؛ به رضاخان بگویید من زنده هستم. مدرس حالا هم زنده است. مردان تاریخ، تا آخر؛ زنده اند.

به گزارش روابط عمومی،  مجلس شورای اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره) همواره جایگاهی حساس داشت؛ چرا که برای تحقق آن، خون های ارزشمندی هدیه شده است. به همین دلیل، امام آن را «حاصل خون جمعیتی که وفادار به اسلام بودند» می دانستند و می فرمودند: مجلس در رأس امور است. نهادی بر آمده از دل ملت که خواهد توانست پشتیبانی قانونی نظام را به شکل صحیحی انجام بدهد.  

آیت الله سید حسن مدرس، روحانی برجسته ای است که برای نظارت بر قوانین مجلس شورای ملی انتخاب شد. مدرس در سال ۱۲۸۷ قمری در قریه سرابه کچو از توابع شهرستان اردستان به دنیا آمد ۱۳ سال در اصفهان به تحصیل پرداخت، رهسپار عراق شد، ۷ سال در نجف اشرف تحصیل علوم دینی داشت و سپس با اخذ اجتهاد به اصفهان بازگشت و مشغول تدریس بود که به عنوان یکی از پنچ نفر علمای منتخب برای دور دوم قانونگذاری مجلس شناخته شد،
استیضاح رضا خان توسط مدرس و رفقای او در مجلس صورت گرفت. رضا خان که تحمل  حقانیت مدرس را نداشت دستور قتل او را صادر کرد. ماموران رضا خان در ۱۳۱۶/۹/۱۰ برابر با ۲۷ رمضان ایشان را در کاشمر  در سن ۶۹ سالگی به شهادت رساندند.
یاد آن مرد بزرگ گرامی باد.

کد خبر 26588

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد