اسلام با خشونت علیه زنان مخالف است

مشاور مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در امور بانوان گفت: خشونت علیه زنان، یک پدیده‌ی ناپسند اجتماعی است و در نظام اسلامی ما که مبتنی بر اسلام ناب محمدی است، جایگاهی ندارد.

زهرا سادات ترحمی که به مناسبت 25 نوامبر روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان با خبرنگار ما گفتگو می‌کرد، افزود: خوشبختانه تعالیم اسلام، هر گونه جور و ظلم علیه زنان را رد می‌کند و حفظ کرامت زنان را برای مردان و آحاد جامعه، ضروری می‌داند.

وی اضافه کرد: قرائت امام خمینی و رهبری معظم انقلاب از اسلام ناب محمدی، و دیدگاه‌های این بزرگواران در باره‌ی جایگاه زنان در خانواده، همان است که در صحیفه نور و در کلام رهبری گفته و نوشته شده و سرلوحه‌ی عمل مؤمنین قرار دارد.

ترحمی، زندگی حضرت فاطمه(س) و حضرت زبنب کبری(س) و مشارکت ایشان در تمام صحنه‌های زندگی اجتماعی دوران خودشان، نشانگر نگاه مترقی اسلام به جایگاه زنان است.

وی افزود: آن طور که در تاریخ زندگی این بزرگان مضبوط است، این دو بانوی تاریخ اسلام، سرچشمه‌ی شجاعت، ایثار، مادری، همسری و مشارکت اجتماعی بوده‌اند و تأثیر آنها در حیات اجتماعی دوران خودشان به اندازه‌ای بوده که سران ظلم و جور آن دوران‌ها از اینان بسیار هراس داشته و به همین دلیل، بر آنها سخت‌گیری می‌کرده‌اند.

مشاور مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در امور بانوان گفت: ما در شورای امور بانوان بهزیستی به جهت اینکه اکثریت کارکنان و بخش مهمی از جامعه هدف بهزیستی را زنان تشکیل می‌دهند، بر حفظ کرامت بانوان، ارتقای جایگاه معنوی و پاکدامنی آنان تأکید داریم و بیشتر برنامه‌های ما در راستای احترام به کرامت خانواده و حفظ محور آن، یعنی مادر تنظیم شده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی آقایان، هنوز باورهای سنتی و بسیار نادرست همراه با خشونت را در خانواده دارند که امری کاملا ناپسند و رد شده از نگاه اسلام است و ما معتقدیم برای حفظ بقای خانواده، باید زنان مورد تکریم و احترام همه‌ی اعضای خانواده از جمله شوهران و پدران‌شان باشند.

ترحمی گفت: بانوان، پرورش دهنده‌ی تمام اعضای جامعه هستند و به همین جهت، در اسلام تأکید شده که بهشت زیر پای مادران است.

وی تأکید کرد: نباید این اهمیتی را که دین برای مادران و بانوان قائل شده، نادیده گرفت و خانواده را به محیطی خشن علیه زنان تبدیل کرد.

وی گفت: تنبیه بدنی، محرومیت اجتماعی و خانوادگی، الفاظ نامناسب، تکلیف کارهای شاق، مشاجره‌ی کلامی، نادیده گرفتن عطوفت و مهربانی خانم‌ها، بار کردن تکالیف خانوادگی و اجتماعی که خارج از توان آنها باشد و به طور کلی هر عملی که منافی جایگاه، حرمت و فطرت بانوان باشد، مصادیق خشونت علیه زنان است و باید از خانواده‌ها حذف گردد.

کد خبر 26405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد