طرح جمع آوری و ساماندهی کودکان کار و خیابان در مشهد کلید خورد 

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی: طرح جمع آوری و ساماندهی کودکان کار توسط پنج نهاد استان ( استانداری، دادگستری، شهرداری، بهزیستی و نیروی انتظامی ) در مشهد آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، غلامحسین حقدادی ضمن اعلام این خبر گفت: قبل از اجرای جمع آوری و حین اجرا نسبت به اطلاع رسانی عمومی اقدام شده و قرار است صدا و سیما و حوزه فرهنگی شهرداری در فاز آگاه سازی و جلب همکاری شهروندان همراهی نمایند.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، تعطیلی مدارس و افزایش آسیب های اجتماعی، حضور کودکان کار و خیابان نیز در مشهد افزایش یافته است و اداره کل بهزیستی استان با کمک نهادهای استانداری، شهرداری و دادگستری و سایر دستگاه های ذیربط  پس از اطلاع رسانی و برخورد با عواملی که احیانا از کودکان بهره کشی اقتصادی می کنند اقدام به جمع اوری و ساماندهی این گروه از کودکان از سرچهارراه های مشهد نموده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی افزود: این طرح با استفاده از امکانات موسسه خیریه گلستان علی ( ع ) و پتانسیل خیرین و نیکوکاران آغاز شده و مرکزی در مشهد بعنوان مکان جمع اوری و غربال  اولیه در نظر گرفته شده است.

حقدادی در ادامه اظهارداشت: در این طرح کلیه پروتکل های بهداشتی مدنظر قرار گرفته است و توسط مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری تحت نظارت می باشد.وی ضمن اعلام تجهیز مراکز نگهداری کودکان کار و خیابان توسط بهزیستی و موسسه خیریه گلستان علی(ع) افزود : ساماندهی کودکان کار در این طرح به سه شیوه صورت می گیرد ؛ ابتدا کودکان توسط شهرداری جمع اوری شده و به محل نگهداری اولیه طرح اورده می شوند ،بعد از شناسایی در صورت داشتن خانواده با اخذ تعهد قانونی از خانواده  و دستور قضایی  تحویل خانواده می شوند و جهت ادامه مساعدت و حمایت  به مرکز حمایتی کودک و خانواده همراز گلستان علی ( ع ) تحویل می گردند و  در صورت عدم وجود خانواده موثر  و یا خانواده فاقد صلاحیت، کودک به مراکز قرنطینه اصلی که مراکز نگهداری بهزیستی تحویل می شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی در خاتمه گفت: این طرح بصورت مرحله ای در چند نوبت اجرا خواهد شد و در طی این مدت کودکان از چهارراه های مشهد جمع اوری شده و بعد از سپری کردن 14 روز قرنطینه اولیه و تعیین تکلیف و بررسی بهداشتی به مراکز ثابت تحت نظارت بهزیستی معرفی می شوند تا نسبت به ساماندهی کودکان کار اقدام کنند .

شایان ذکر  است،نظارت بر اجرای این طرح و دستورات قضایی توسط معاون محترم دادستان صادر می شود  و نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی در امر جمع آوری و تامین امنیت مراکز همکاری دارند.

کد خبر 25108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد