بهزیستی چهارمحال و بختیاری سامانه مداخله در طلاق را فعال کرد

شهرکرد- ایرنا- سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری از فعال شدن سامانه ای تحت عنوان" تصمیم" یا (سامانه مداخله در طلاق و نوبت دهی اینترنتی آن) در استان خبر داد.

معصومه محمدی روز دوشنبه در آیین آغار به کار این سامانه افزود: این سامانه به منظور ارائه خدمات مشاوره به زوج‌های در آستانه طلاق و منصرف کردن آنها از طلاق با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فعال شده تا زوج‌هایی که از ادامه زندگی منصرف می‌شوند و قصد طلاق دارند، قبل از مراجعه به دادگاه در این سامانه ثبت نام کنند.

وی گفت: در این سامانه درخواست طلاق توافقی، طلاق یک‌طرفه زوج و یا زوجه ثبت می‌شود و پس از غربالگری و دریافت مشاوره، در صورت به توافق نرسیدن برای ادامه زندگی به دادگستری ارجاع داده می‌شوند.

وی هدف از فعال شدن این سامانه را تقویت بنیان خانواده، ایجاد صلح و سازش بین زوج‌ها و خانواده‌ها با ارائه مشاوره تخصصی عنوان کرد و گفت: افراد متقاضی طلاق با مراجعه به آدرس www.zaman.behzisti.net می توانند تقاضای طلاق خود را ثبت کنند.

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: این سامانه در سطح کشور با اولویت استان‌هایی که بالاترین میزان طلاق را دارند، فعال شده است و اولویت با ۱۱ استان پرخطر بوده است.

محمدی اظهار داشت: هم اکنون  ۷۲ مرکز تخصصی مشاوره در استان زیرنظر بهزیستی فعال است که از این تعداد ۱۴ مرکز مشاوره تخصصی در حوزه مشاوره قبل از طلاق با همکاری دادگستری فعال است که با حضور مشاوران متخصص با مدرک تحصیلی دکترای روانشناسی و کارشناس ارشد روان شناسی ارائه مشاوره می دهند.

وی اظهار داشت: در سالجاری پنج هزار و ۶۰۰ نفر به مراکز مشاوره استان مراجعه کردند که بالاترین میزان مراجعه کنندگان به دلیل مشکلات خانوادگی و طلاق بوده است و نوع رفتار با فرزند،  اعتیاد و مشاوره تحصیلی و تربیتی در اولویتهای بعدی قرار داشته است.  

وی گفت: پارسال ۲ هزار و ۷۷۰  پرونده در آستانه طلاق به این مراکز ارجاع داده شد که یکهزار و ۱۱۱مورد به صلح و سازش منجر شد و  یکهزار و ۳۹۲ پرونده منجر به سازش نشد و ۹۴ پرونده به دلیل همکاری نداشتن نیمه تمام باقی ماند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه در راستای کاهش طلاق در استان، پیش از این نیز مشاوره پیشگیری از طلاق و همچنین ایجاد صلح و سازش به زوجین با همکاری مراکز مشاوره انجام می شد، گفت: این سامانه به منظور ارائه مشاوره علمی تر و همچنین غربالگری افراد مراجعه کننده فعال شده است.

سید محمد موسوی افزود: سال گذشته ۴۳ درصد دعاوی خانوادگی که به مراکز مشاور ه ارجاع داده شد،  به صلح و سازش منجر شد که این میزان نسبت به میانگین کشوری که ۱۸.۵ درصد بود،  بالاتر است.

وی گفت:زوجهایی که متقاضی طلاق هستند باید در این سامانه ثبت‌نام کنند و پس از اینکه اطلاعات خود را وارد کرده و نوبت مشاوره دریافت می‌کنند، به نزدیک‌ترین مرکز مشاوره محل سکونت خود ارجاع داده خواهند شد.

چهارمحال و بختیاری دارای ۹۷۹هزار نفر جمعیت در ۱۰شهرستان است.

کد خبر 24457

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد