پاسخ سازمان بهزیستی کشور به گزارش خبری پخش شده از خبر شبانگاهی با عنوان «بلاتکلیفی مهدهای کودک»

سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به گزارش خبری پخش شده از خبر شبانگاهی با عنوان «بلاتکلیفی مهدهای کودک» در تاریخ ۱۲مهرماه ۱۳۹۹ جوابیه ای صادر کرد.

در پاسخ به این گزارش خبری و برخی موارد غیر واقعی مطرح شده، نکات زیر را به منظور تنویر افکار عمومی منتشر کرد:

۱- همانطور که از متن گزارش به خوبی استنباط می شود سازمان بهزیستی با تکیه بر قانون به مسؤولیت و تکلیف قانونی خود در خصوص اعطای مجوز و اجرای برنامه های غربالگری بینایی در مهدهای کودک عمل کرده است و با بهره گیری از کارشناسان مجرب و با تمام توان در طی این سالها به اجرای برنامه های فوق پرداخته و کاهش آمار معلولیت های بینایی در میان کودکان ایرانی گواهی بر این مدعاست.

۲- تأمین محتوای آموزشی در مهدهای کودک به صورت تام بر عهده وزارت آموزش و پرورش قرار دارد و حتی محتواهایی که توسط سازمان بهزیستی در این مراکز ارائه شده، قطعا به تأیید وزارت آموزش و پرورش رسیده است.

۳- متاسفانه در گزارش فوق به سوختن و فوت چهار کودک زاهدانی در یک مهدکودک غیر مجاز در سالهای گذشته اشاره شده است، که این حادثه در حقیقت در یک مرکز پیش دبستانی وابسته به آموزش و پرورش رخ داده است و اتهام زدن به سازمان بهزیستی در این گزارش برای ناکارآمد جلوه دادن این سازمان، به دور از انصاف است و بر اساس قانون، نظارت بر مراکز پیش دبستانی از حوزه اختیارات و مسئولیت های سازمان بهزیستی خارج است.

کد خبر 24043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =