۱۹ مرکز در استان چهارمحال و بختیاری به سالمندان خدمات رسانی می کند

به گفته سرپرست اداره کل بهزیستی استان، ۱۲ هزار و ۳۵ نفر از سالمندان استان دریافت‌کننده خدمات بهزیستی هستند که این افراد از خدمات ۱۹ مرکز شبانه‌روزی، روزانه و خدمت در منزل بهره مند می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی چهارمحال و بختیاری، معصومه محمدی در برنامه شبانه سیمای جهان بین به مناسب روز جهانی سالمند افزود: پنج هزار و ۵۵ نفر ازسالمندان تحت حمایت را مردان و ۶ هزار و ۹۸۰ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

محمدی با اشاره به اینکه ۱۶ مرکز روزانه و سه مرکز شبانه‌روزی سالمندان در استان فعال است، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا بخشی از فعالیت مراکز تعطیل می باشد.

وی افزود: پذیرش سالمند در شرایط کرونایی بسیار سخت و محدود شده و باید از فرد سالمند برای پذیرش شدن در این مراکز، آزمایش کرونا دریافت شود و دو هفته فرد سالمند، قرنطینه و سپس به بخش های مرکز ارجاع داده شود.

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: در استان  ۱۲۰ سالمند در قالب طرح مراقب، در خانه نگهداری و از خدمات پرستاری و یا حق پرستاری برخوردار هستند.

به گفته وی، در طرح توانمندسازی سالمندان ۲۰۰ نفر خدمت در منزل و ۴۵۰ سالمند از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.  

محمدی به صدور کارت منزلت برای حمایت و تکریم سالمندان اشاره کرد و افزود: صدور این کارت در دستورکار دستگاه‌های متولی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه شعار هفته سالمند "کرونا، فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان" است، گفت: طرح پایش سلامت سالمندان در طول سال به صورت رایگان از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان در دست اجراست.

کد خبر 24007

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد