۶ هزار نوزاد در چهارمحال و بختیاری از نظر شنوایی غربالگریی شدند

در راستای اجرای طرح غربالگری شنوایی نوزادان تازه متولدشده، غربالگری شنوایی۶ هزار نوزاد انجام شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی چهارمحال و بختیاری، معصومه محمدی، سرپرست اداره کل بهزیستی استان با اشاره به اینکه طرح غربالگری شنوایی نوزادان در بیمارستان‌های استان اجرا می‌شود، افزود: سالانه سه تا چهار نوزاد از هر یک‌ هزار نوزاد متولد شده در استان دارای مشکلات شنوایی هستند که کارهای مداخله‌ای و تشخیص مشکلات شنوایی این نوزادان قبل از ۶ ماهگی باید برای آنها آغاز می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه دوران طلایی تشخیص اختلالات شنوایی روزهای نخست تولد است، اضافه کرد: سال گذشته ۱۷ هزار و ۵۰۰ نوزاد تازه متولدشده غربالگری شنوایی شدند، که از این تعداد ۲۵ نوزاد دارای اختلال ناشنوایی بودند که برای انجام مراحل درمان و یا کاشت حلزون به پزشکان متخصص ارجاع داده شدند.

سرپرست بهزیستی استان با اشاره به اینکه بیشتر کودکانی که متولد می‌شوند، دارای شنوایی طبیعی هستند، گفت: مشکلاتی مانند افت شنوایی از شایع‌ترین نقص مادرزادیی است که دارای حالت‌های مختلف کم‌شنوایی خفیف، متوسط، شدید و عمیق است.

وی به انجام طرح غربالگری شنوایی کودکان سه تا پنج‌ سال نیز در مهدهای کودک استان اشاره کرد و گفت: این طرح امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و نیمه فعال بودن مهدهای کودک تاکنون اجرایی نشده است.

محمدی اظهار داشت: در این طرح نیز کودکانی که دارای اختلال شنوایی و یا عفونت گوش نیز هستند، شناسایی می‌شوند.

کد خبر 23750

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد