اجرای پویش احوال پرسی تلفنی و مجازی از سالمندان به لحاظ شرایط کرونایی

دکتر ستاری مدیر کل بهزیبستی استان همزمان با سالروز جهانی ناشنوایان طی مصاحبه ای با برنامه رادیویی سلام ساوالان اردبیل به برنامه ها وفعالیتهای این روز خجسته اشاره کرد و گفت : در همین رابطه نشست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با موسسات غیر دولتی فعال در حوزه ناشنوایان سراسر کشور و ناشنوایان منتخب استانها دیروز در محل سازمان بهزیستی کشور برگزار شد که نشان از اهمیت موضوع و توجه ویژه به این قشر از افراد جامعه دارد.

مدیرکل بهزیستی استان با عنوان این مطلب که مهمترین موردی که در این نشست از سوی حاضرین و رئیس جلسه مطرح شد تدوین زبان اشاره استاندارد بود تا این عزیزان بتوانند به راحتی با دیگران ارتباط برقرار گرفته و به خدمات گوناگون دسترسی لازم را داشته باشند.

وی به تعداد ناشنوایان تحت پوشش در بهزیستی استان اشاره کرد و گفت : دراستان در حدود ۳ هزار ناشنوا وجود دارد که توسط کانون ناشنوایان (تشکل های غیردولتی) از خدمات مختلف سازمان بهره مند می شوند.

او افزود : تعداد ۴ مرکز کودک و خانواده هم در سطح استان خدمات مختلفی چون؛ تجویز سمعک، مشاوره های تخصصی، کاشت حلزون، کار درمانی و گفتار درمانی را به این عزیزان ارائه می دهند.

دکتر ستاری درخصوص خدمات ارئه شده به قشر سالمند هم تصریح کرد : در استان اردبیل حدود ۱۰ درصد افراد جامعه یعنی ۱۵۰ هزار نفر بالای ۶۰ سال هستندکه تعداد این عزیزان روز به روز در حال افزایش است و لازم است در این رابطه برنامه های متناسب با نیازهای سالمندان از سوی دستگاههای ذیربط تدارک دیده شود.

وی اظهار داشت :همه ساله توسط برخی از مسئولین دستگاههای اجرایی برنامه دیدار با سالمندان برگزار می شد که امسال با توجه به شرایط کرونایی و همه گیری این ویروس منحوس این بازدید به سمت اجرای پویش احوال پرسی تلفنی و فضای مجازی با شعار " یادم کن شادم کن تنهایت نمی گذارم " هدایت شده است.

وی همچنین ادامه داد : تعداد ۴ مرکز روزانه سالمندان خدمات تفریحی، هنری، ورزشی، مذهبی و ۴ مرکز شبانه روزی و نگهداری از سالمندان را در سطح استان بعهده دارند.

کد خبر 23726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد