در رسانه| اجرای طرح «شناسایی کودکان کار خیابانی» در خرمشهر/ شناسایی ۴۲ کودک

خرمشهر- رئیس اداره بهزیستی خرمشهر گفت: با اجرای طرح «شناسایی کودکان کار خیابانی» در شهرستان خرمشهر، از سال گذشته تاکنون ۴۲ کودک در سطح شهرستان توسط کارشناسان بهزیستی شناسایی شدند.

لیلا هفت‌جوش در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به اجرای طرح «شناسایی کودکان کار خیابانی» در شهرستان خرمشهر، اظهار کرد: اداره بهزیستی شهرستان در راستای فعالیت‌های حمایتی خود برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی این قشر، طرح «شناسایی کودکان خیابانی» را از سال گذشته و همزمان با شیوع ویروس کرونا در سطح شهرستان اجرا کرده است.

وی با بیان اینکه در این زمینه ۴۲ کودک کار خیابانی در خرمشهر توسط کارشناسان بهزیستی شناسایی شده است، افزود: بعد از مصاحبه با این کودکان و تشکیل پرونده، ثبت اطلاعات اولیه و تأیید نهایی آنها و همچنین تأمین اعتبار لازم از سوی سازمان متبوع، در حال حاضر «کمک هزینه معیشت کودکان خیابانی نیازمند» به حساب ۳۶ نفر از آنها به طور ماهیانه و مستمر از محل هدفمندی یارانه‌ها واریز می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی خرمشهر در ادامه یادآور شد: این کودکان به دلایل مختلفی از جمله داشتن مشکلات اقتصادی، اجتماعی، هزینه‌های بالای مالی زندگی به این کار روی آورده بودند که در این زمینه اداره بهزیستی خرمشهر، آموزش‌های لازم را در خصوص پیشگیری از آسیب‌ها و مواجه با مشکلات به آنها ارائه کرده و بسته‌های مواد غذایی و پکیج‌های مواد بهداشتی را مانند دستکش و مواد ضدعفونی به آنها داده شده است.

هفت‌جوش در پایان تأکید کرد: در رابطه با ساماندهی و توانمندسازی کامل کودکان کار خیابانی، به همکاری‌های دستگاه‌های مختلف از جمله قوای سه‌گانه «مجریه، قضائیه، مقننه» و سازمان‌های زیر نظر آنها از جمله بهداشت و درمان، نیروهای انتظامی، آموزش و پرورش و همچنین سازمان‌های مردم نهاد و خیران نیاز است.

کد خبر 22954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد