۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱

پیشنهاد راه اندازی مراکز غیرحضوری آموزشی – توانبخشی و مراقبتی بررسی می شود

واگذاری مدیریت سامانه توان به در دستور کار قرار گرفت
پیشنهاد راه اندازی مراکز غیرحضوری آموزشی – توانبخشی و مراقبتی بررسی می شود

نشست تخصصی بررسی نحوه واگذاری مدیریت سامانه توان به و راه اندازی مراکز غیر حضوری آموزشی – توانبخشی و مراقبتی با حضور معاون توانبخشی ، کارشناسان تخصصی ، مدیران مرکز روزانه سالمندان حال خوب و فعال در حوزه سالمندی ، مشاور مدیرکل برگزار شد .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان علیرضا احمدی پور معاون توانبخشی ، توانمند سازی جامعه هدف را به عنوان یکی از اهداف اصلی سازمان ، بسیار مهم دانست و یادآور شد : سامانه توان به توسط گروهی از کارشناسان متخصص به منظور ارائه خدمات غیرحضوری ، آگاهسازی و اطلاع رسانی به سالمندان طراحی و اجرا شد .

وی گسترش خدمات سامانه توان به را از دیگر برنامه ها ذکر کرد و گفت : علاوه بر سالمندان ،  افراد دارای معلولیت هم باید بتوانند با استفاده از این سامانه سطح مطلوبی از خدمات را دریافت کنند .

احمدی پور با بیان اینکه گسترش خدمات در بستر مجازی بسیار به صرفه است ، افزود : گروه های آسیب پذیر و کمتر برخوردار تحت حمایت حق دارند در دسترسی سریع و آسان ، با صرفه جویی در هزینه و زمان  خدمات را دریافت کنند که اینگونه خدمت رسانی مصداق بارز گسترش عدالت اجتماعی ، اجرای اقتصاد مقاومتی و فراهم کردن فرصت های برابر است .

معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان با تاکید بر ضرورت واگذاری مدیریت سامانه توان به بخش غیردولتی اظهار داشت : بخش غیردولتی می تواند در خدمت رسانی با صرفه به کمک دولت بیاید و بهزیستی از این نوع همکاری ها استقبال می کند و حتی به نفع گروه هدف آماده خرید خدمت است .

حمید رضا کاشف مدیر داخلی مرکز روزانه سالمندان حال خوب استفاده از تکنولوژی در خدمت دهی به ویژه خدمات توانبخشی را  نوعی سرمایه گذاری توصیف کرد و افزود : گسترش چتر خدمت رسانی تخصصی و حمایتی در دورترین نقاط باید مورد توجه قرار گیرد که می تواند بسیار در صرفه جویی های اقتصادی مناسب باشد .

احمد سعیدی فر مشاور مدیرکل در بررسی چالش ها و آسیب های هر خدمت نوین به صورت مجازی و غیر حضوری گفت : خدمات منحصر به فرد در میدان رقابت داوم بیشتری دارند بنابراین طراحی و اجرای سامانه هایی اینچنین باید تخصصی باشد .

زکیه نوری کارشناس سالمندان حوزه معاونت توانبخشی راه اندازی مرکز غیرحضوری ارائه خدمات آموزشی - توانبخشی و مراقبتی را پیشنهاد داد و گفت : در کنار ۵۰ مرکز روزانه حضوری توانبخشی یک مرکز غیر حضوری هم می تواند دسترسی به خدمات را آسان کند و سرعت بخشد .

گفتنی است واگذاری مدیریت سامانه توان به و دائر کردن مرکز غیر حضوری خدمات آموزشی – توانبخشی و مراقبتی از مهمترین موضوعات بررسی شده بود که برای نتیجه گیری جلسات دیگری برگزار و تصمیم گیری می شود .

کد خبر 22805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد