ارائه خدمات ویژه مشاوره به دریانوردان

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: با همکاری انجمن صنفی دریانوردان، خدمات ویژه مشاوره از طریق سامانه صدای مشاوره بهزیستی با شماره ۱۴۸۰ در اختیار دریانوردان هفت استان ساحلی کشور با کد ویژه قرار می‌گیرد.

بهزاد وحیدنیا روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دریانوردان به واسطه شغل خود با بحران هایی مانند دوری از خانواده و استرس روبرو هستند که این نگرانی‌ها به ویژه در شرایط شیوع کرونا افزایش می‌یابد، بنابراین در هفت استان ساحلی کشور، برای آنان کد ویژه ای جهت مشاوره در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: این خدمات مشاوره ای در استان های گیلان، مازندران، گلستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و خوزستان ارائه می‌شود.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: شرایط ویژه روانشناختی دریانوردی روی افراد مختلف، تاثیرات مختلفی دارد و به ویژه در حرفه دریانوردی شرایط دوری یا بی‌خبری از خانواده، تنهایی و ساعات و روزهای کار طولانی می تواند سلامت روان دریانوردان را تهدید کند.

وحیدنیا یادآور شد: سامانه مشاور بهزیستی با شماره ۱۴۸۰ از هشت صبح تا ۱۲ شب به صورت رایگان به مردم خدمات مشاوره رایگان ارائه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش مشاوره‌های غیرحضوری سامانه ۱۴۸۰ در همه استان‌های کشور، کارشناسان ارشد و دکترای روانشناسی آنجا فعالیت دارند که پس از گزیش و گذراندن دوره تخصصی مشاوره غیرحضوری در این سامانه مشغول به کار شده‌اند و حتی برای انجام مداخلاتی که برعهده آنان است، بازآموزی‌های لازم را فراگرفته‌اند.

به گفته وحیدنیا،  سامانه صدای مشاوره بهزیستی با شماره ۱۴۸۰ از ابتدای آغاز شیوع کرونا در کشور تاکنون ۹۲۸ هزار بار زنگ خورده است که بالغ بر ۵۰ هزار مورد تماس آن مستقیما با کرونا مربوط بوده است.

کد خبر 22412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =