فراخوان شانزدهمین همایش ادبیات عاشورایی

زنجان | مشاور فرهنگی بهزیستی استان زنجان از برگزاری شانزدهمین همایش ادبیات عاشورایی با موضوع " غدیر شام " ویژه خانواده بزرگ بهزیستی در استان فارس خبر داد .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان یوسف مصطفوی با بیان اینکه همایش کشوری ادبیات عاشورایی از سال 1384 به صورت خودجوش و با حضور کارکنان و مددجویان منتخب در شهرستان شیراز برگزار می گردد ، افزود : امسال همایش مذکور در ابعاد گسترده تری در مجموعه های تحت نظارت ، کارکنان آن مجموعه ها ، دانشجویان تحت پوشش ... برگزار خواهد شد .
وی با اشاره به اینکه ادبیات فارسی یکی از گنجینه‌های پرمایه مفاهیم مذهبی و ارزشی است که ادبیات آئینی و اشعار عاشورایی بخش وسیعی از این فرهنگ گران سنگ به‌شمار می‌آید عنوان کرد : شعر و ادبیات آئینی یکی از مهمترین عوامل اشاعه دهنده و تأثیرگذار مفاهیم ارزشی و اخلاقی در عرصه معرفت بشری است که مدیحه‌سرایان و مرثیه‌سرایان این سرزمین با خلق آن سعی در شکوفا نمودن اندیشه‌ها و بیان اعتقادات برای به انجام رسانیدن رسالت خویش داشته‌اند .
مصطفوی افزود :  اشعار عاشورایی که برآمده از ادبیات دینی است، غنی‌ترین مفاهیم مذهبی و معرفتی را داراست، چرا که برگرفته از مکتب انسان‌ساز عاشور بوده و شعرای آئینی با شناخت و درک صحیح از فلسفه قیام عاشورا و مصائب وارده بر حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران با وفایش با طبع لطیف و شور مذهبی خویش آن را سروده و ارزشها را آفریده‌اند.
وی ادامه داد : ادبیات عاشورایی در این سال‌ها و قرن‌ها  به یکی از غنی‌ترین و حماسی‌ترین سبک‌های شعری در ادبیات ما مبدل شده تا جایی که برخی از این شاعران عمده یا حتی تمام شهرتشان را مدیون سروده‌های عاشورایی خود هستند.
گفتنی است شرکت کنند گان می توانند آثار خود را در قالب شعر و دل نوشته تا تاریخ 21شهریور ماه به واحد فرهنگی بهزیستی استان زنجان  ارسال نمایند .

کد خبر 22301

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد