مهدیشهر | برگزاری اولین کمیته پیگیری و هماهنگی مناسب سازی شهرستان در سال ۹۹

ایزدپور گفت: تصور اینکه مناسب سازی برای افراد دارای معلولیت می باشد یک باور اشتباه است و رویکرد سازمان بهزیستی در مناسب سازی توجه به همه گروهای جامعه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان اولین کمیته مناسب سازی شهرستان مهدیشهر درسال۹۹ برگزار شد.

این جلسه به ریاست فرماندار شهرستان مهدیشهر و به دبیری هدی ناظمی رئیس اداره بهزیستی شهرستان و با حضور کلیه مدیران دستگاه های اجرای شهرستان برگزار شد.

علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی مدیرکل بهزیستی استان مهمان ویژه این جلسه بودند.

در ابتدای این جلسه فرماندار شهرستان مهدیشهر ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدیرکل بهزیستی استان در کمیته مناسب سازی شهرستان ابراز داشتند: حضور جناب آقای مدیرکل در جلسات کمیته مناسب سازی در شهرستان ها نشان از پیگیری و بیانگر دغدغه ایشان در امر مناسب سازی دارد.

وی افزود : کلیه دستگاههای اجرایی مکلف به رعایت دستورالعمل های مناسب سازی اماکن و فضاهای عمومی هستند و دراین راه اداره کل بهزیستی استان نهایت همکاری را داشته باشد تا شاهد اتفاقات چشمگیر در این موضوع باشیم.

ایشان درادامه ضمن بیان این مطلب که کلیه دستگاههای اجرای باید از تمام ظرفیت موجود خود در بحث مناسب سازی استفاده کنند افزودند : خود را باید جای معلولین گذاشت تا متوجه ضرورت مناسب سازی درجامعه شد، عدم حضور این عزیزان در جامعه به دلیل نامناسب بودن اماکن و فضاهای عمومی بسیار تلخ است و مسئولین شهرستان برای حل این  مشکل بیش از پیش تلاش نمایند.

در ادامه این جلسه علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان ضمن تبریک عیاد و ابراز خرسندی از حضور در کمیته مناسب سازی شهرستان مهدیشهر و تقدیر از فرماندار شهرستان بمنظور دعوت به جلسه و تلاش های ایشان در امر خدمت رسانی به جامعه هدف اداره کل بهزیستی استان ابراز داشتند : شهرستان مهدیشهر با دارا بودن پنج هزار و ۴۷۳ نفر بالای ۶۰ سال نیازمند همراهی و همکاری بیش از پیش مسئولین شهری در امر مناسب سازی را دارا می باشد.

ایزدپور گفت : تصور اینکه مناسب سازی برای افراد دارای معلولیت می باشد یک باور اشتباه است و رویکرد سازمان بهزیستی در مناسب سازی توجه به همه گروهای جامعه به مانند مادر دارای فرزند خردسال و با کالسکه، سالمندان، جانبازان و ... است و ما مخالف مناسب سازی محل خاص برای حضور توانخواهان در جامعه هستیم و باید کلیه اماکن و فضاهای عمومی برای حضور افراد مناسب سازی شود.

ایشان در ادامه با اشاره به شناسایی ۱۲ هزار معلول در سطح استان که از این تعداد ۱۰۰۰ نفر تحت حمایت اداره بهزیستی شهرستان مهدیشهر می باشند تصریح کردند : با بازنگری قانون حمایت از افراد دارای معلولیت و مصوب سال ۹۷ و ابلاغ سال ۹۸ ظرفیت های مناسبی در ارتقاء سطح زندگی افراد دارای معلولیت ایجاد شده است که یکی از این موارد کسب ۳۰ امتیاز دستگاه های اجرایی در جشنواره شهید رجایی مربوط به مناسب سازی است و این امتیاز توسط کارشناسان سازمان بهزیستی داده می شود.

کد خبر 21265

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد