برگزاری اختتامیه جشنواره کشوری تئاتر معلولین «آفتاب زاگرس» در مشهد

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: مرحله پایانی واختتامیه جشنواره کشوری تئاتر افراد دارای معلولیت ویژه گروه «آفتاب زاگرس» بصورت آنلاین و به مدت 4 روز در مشهد برگزار می شود.

حمیدرضا پوریوسف، مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار ما درخصوص برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره کشوری تئاتر افراد دارای معلولیت اظهارداشت: افراد دارای معلولیت با توانایی هایی که در عرصه های مختلف فرهنگی،هنری، ورزشی، تحصیلی دارند به جامعه نشان دادند که معلولین با تمام محدودیت هایی که دارند می توانند افرادی توانمند و موفق در جامعه باشند.

وی افزود: جشنواره کشوری تئاتر هر ساله در چهار گروه منطقه آفتاب، زاگرس، کویر و خلیج فارس  ویژه افراد دارای معلولیت برگزار می شود که خراسان رضوی در گروه کویر قرار دارد اما امسال جشنواره به دو گروه منطقه آفتاب و زاگرس و منطقه کویر خلیج فارس تقسیم شد که هر گروه نیمی از استان های کشور را در بر می گیرند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد:با توجه به شیوع ویروس کرونا مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر به تعویق افتاد و مراسم اختتامیه این جشنواره از تاریخ 13 الی 16 مردادماه در سالن تئاتر شهر مشهد برگزار می‌شود ضمن اینکه نمایش فیلم ها برای داوران نیز از 13الی 15مرداد ماه در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت انجام می شود.

پوریوسف عنوان کرد: استان‌های اصفهان، البرز، ایلام،تهران،چهارمحال و بختیاری، قم، کردستان، لرستان، کرمانشاه،مرکزی و همدان در گروه «آفتاب زاگرس» قرار دارند که داوری‌ها و نحوه گزینش آثار برتر، مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به صورت انلاین برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: 163اثر به جشنواره ارسال شده که 57اثر به مرحله بازبینی رسید و در نهایت 30اثر برگزیده شدند که ۹ اثر در فضای خیابانی، ۹ اثر در فضای صحنه‌ای و ۱۲ اثر تئاتر کودک و نوجوان است.

پوریوسف با بیان این مطلب که اساتید گرانقدراعلمی، جانفدا، حاتمی نژاد،دکتر کاکاسلطانی، روحی ،جشنی، دکتر قطب الدین صادقی، برهانی مرند و خانم ها صبری و جدیکار آثار این جشنواره را در بخش های مختلف داوری کردند افزود: در بخش صحنه ای بزرگسال 78شرکت کننده، خیابانی 75 نفر، بخش کودک و نوجوان 82 شرکت کننده در مرحله پایانی نفرات شرکت خواهند داشت.

کد خبر 21029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد