بهزاد وحیدنیا روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۸۸ هزار و ۳۰۷ تماس در کشور در سامانه خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۹ پاسخ داده شده است.
وی خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۵۴ هزار و ۲۷۰ مورد تماس، مستقیما مربوط به کرونا و ۱۴۹۸ تماس مربوط به کادر درمان است.
مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: در مجموع ۳۶۶ هزار و ۷۹۴ ساعت مشاوره به مردم از جمله خانواده قربانیان کرونا از زمان شیوع کرونا ارائه شده است.
وحیدنیا خاطرنشان کرد: به طور اختصاصی نیز ۲۲ هزار و ۶۱۲ ساعت مشاوره در زمینه کرونا و ۶۲۴ ساعت مشاوره به کادر درمان، خدمت مشاوره تلفنی ارائه شده است.
وحیدنیا افزود: اگر وضعیت سلامت روان تماس گیرنده حاد بوده، به مراکز حضوری مشاوره ارجاع داده شده اند و پیگیری های تخصصی برای آنها انجام شده است.
وی یادآور شد: اغلب تماس گیرندگان نگران هستند که خود یا خانواده به کرونا مبتلا شوند؛ علاو بر این ترس از مرگ نیز از مواردی است که مطرح می شود.
وحیدنیا، کنش های مربوط به سوگ، ناامیدی و افسردگی را از دیگر موارد مطرح شده با سامانه صدای مشاور بهزیستی با شماره تلفن ۱۴۸۰ عنوان کرد.
نظر شما