با مشارکت بهزیستی و بسیج سازندگی استان محقق شد؛آغاز زندگی مشترک ۴۲۰ مددجو با ۲.۵ میلیارد تومان جهیزیه

۴۲۰ مددجوی جوان با مشارکت بهزیستی خراسان رضوی و بسیج سازندگی استان، به خانه بخت رفتند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، جهیزیه‌ی این زوج‌ها به ارزش کلی ۲.۵ میلیارد تومان توسط دو نهاد تأمین شده است.در مراسمی که روز اول مرداد همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در مقر بسیج سازندگی استان برگزار گردید مهمانانی از نهادهای مختلف استان حضور داشتند.

در این مراسم، مدیر کل بهزیستی و رئیس بسیج سازندگی استان بر مشارکت دستگاه‌ها در تسهیل ازدواج جوانان تأکید کردند. مدیر کل بهزیستی استان در این مراسم، از سابقه ی همکاری های بهزیستی و سپاه در زمینه های مختلف اشتغال، مسکن و ازدواج مددجویان یاد کرد و گفت: سپاه همواره در کنار بهزیستی بوده و مانند سایر نهادهای انقلابی در رفع نیاز مددجویان بهزیستی تلاش های بسیار شایان توجهی داشته است.

دکتر حمیدرضا پوریوسف افزود: تفاهم نامه ی تهیه و اهدای جهیزیه مددجویان آماده ی ازدواج بهزیستی، در اسفندماه گذشته به امضای دو طرف رسیده و مقرر گردیده بود تا هر دو نهاد به طور مساوی در این امر مشارکت داشته باشند که بحمدا.. محقق شد و امروز شاهد به بار نشستن این تحقق هستیم.

وی تأکید کرد: بهزیستی اگر چه کار اصلی اش مطالبه گری نیازهای مددجویان است و در خصوص ازدواج، ورزش، اشتغال و رفاه این عزیزان، تصدی گری و تولی گری ندارد اما همیشه در کنار خیرین عزیز و نهادهای انقلابی، به یاری این قشر محروم شتافته است.

وی خاطر نشان کرد: ازدواج، زیر بنای جامعه اسلامی است و باید همه ی دستگاه ها و نهادها در راستای تقویت و تشویق این امر، همه ی همت مادی و معنوی خود را داشته باشند تا به اهدافی که رهبری معظم انقلاب در راستای افزایش موالید و تنظیم جمعیت داشته اند دست یابیم.

بنا به گزارش رسیده از این مراسم، ۴۲۰ سری جهیزیه به محتوای ۱۰ قلم کالای اصلی مورد نیاز برای تشکیل یک زندگی مشترک، به مبلغ کلی ۲.۵ میلیارد تومان با همراهی و مشارکت دو نهاد خریداری و در اختیار زوجین قرار گرفته است.

این گزارش حاکی است از مددجویان نوبخت این مراسم، ۲۶ مددجو اهل مشهد و بقیه‌ی مددجویان اهل ۳۱ شهرستان خراسان رضوی بودند در این مراسم، صاحب زندگی مستقل شدند.

به گفته ی کارشناس مشارکت های مردمی بهزیستی خراسان رضوی، بیشترین مددجو در این مراسم از شهرستان خواف مهمان بودند که تعداد آنها ۴۹ نفر بود. فاطمه گلیان گفت: کمترین مددجو نیز ۲ نفر بودند که از یکی از شهرستان های استان در خدمت شان بودیم.

وی ادامه داد: همه ی شهرستان های استان، مددجویان آماده ی ازدواج و در شرف ازدواج را که برای تأمین جهیزیه مشکل دارند به ستاد استان معرفی کرده بودند که با مشارکت بسیار خوب بسیج سازندگی و بهزیستی خراسان رضوی، این نیاز مبرم و فوری مددجویان عزیز برای تشکیل زندگی مشترک، برآورده شد.

گلیان گفت: ارزش تقریبی هر سری جهیزیه ۷ میلیون تومان می باشد که البته با رایزنی های بسیج محترم سازندگی در مراکز تولید و فروش کالاهای جهیزیه، با تخفیفات ویژه خریداری شده است و قطعا قیمت آنها در بازار با شرایط امروز اقتصاد، بیش از این است.

کد خبر 20702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد