کاشان| اولین جلسه کمیته پیشگیری از طلاق شهرستان برگزار شد

کمیته پیشگیری از طلاق شهرستان کاشان، نخستین جلسه خود را در سال جاری را در حالی برگزار کرد که به گفته  متقی نژاد، معاون  مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی، ده ها زوج متقاضی طلاق توافقی در سه ماهه نخست امسال به مرکز اورژانس اجتماعی و مراکز مشاوره طرف قرارداد مداخله در بحران این اداره مراجعه کرده‌اند.

رئیس بهزیستی کاشان، با تاکید بر آموزش وکلای دادگستری با همکاری روان‌شناسان، افزود: متاسفانه در برخی موارد زوج‌های متقاضی طلاق توافقی حتی برای پیگیری روند قانونی درخواست خود، به مراکز مشاوره مراجعه نمی‌کنند، بلکه وکیل آنها، امور را پیگیری کرده و حتی نامه‌نگاری بهزیستی برای دادگستری را وکیل انجام می‌دهد.
 شرکت‌کنندگان در جلسه با بحث و تبادل نظر؛ راه حل این معضلات را آموزش وکلای دادگستری و قضات دادگاه خانواده توسط روانشناسان مجرب و انجام مشاوره خانواده توسط متخصصین کار آزموده و استفاده از ظرفیت دانش آنها در مباحث مشاوره‌ای در رسانه‌های جمعی از جمله رادیو کاشان برشمرده و همچنین الزام قانونی انجام مشاوره قبل از ازدواج را از دیگر موارد مفید در کاهش این آسیب عنوان نمودند.
بنا براین گزارش، مقرر شد؛ با دعوت از یک روانشناس تحلیلگر مجرب در کنار خانواده‌های موفق در زمینه‌های مختلف، در رادیو کاشان به معیارهای صحیح انتخاب همسر و ملاک‌های یک ازدواج موفق پرداخته و مردم بصورت شفاف در جریان چالشها و مشکلات طلاق و آسیب های ناشی از آن قرار گیرند.
به گزارش روابط عمومی، اولین جلسه کمیته پیشگیری از طلاق شهرستان در سال جاری با حضور دادستان و مسئولینی از فرمانداری، سازمان تبلیغات، صدا و سیما، نیروی انتظامی و برخی از اساتید حوزه های علمیه و دانشگاه کاشان، قضات دادگاه خانواده، تشکیل شد.
 
 

کد خبر 20700

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد