دومین سامانه خدمات بانکی برای نابینایان راه اندازی گردید

زنجان | مدیر اداره بهزیستی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه 1252معلول نابینا و کم بینا تحت پوشش بهزیستی شهرستان زنجان هستند ، اظهار کرد : با پیگیری های صورت گرفته در خصوص اجرای بخشنامه بانک مرکزی در زمینه استفاده نابینایان از کلیه خدمات بانکی ، دومین سامانه خدمات بانکی برای نابینایان در بانک سپه ( شعبه مرکزی ) در شهرستان زنجان راه اندازی شد .


 به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان زنجان سید رزاق منافی با بیان اینکه در سال گذشته نیز اولین سامانه خدمات بانکی ویژه نابینایان در بانک تجارت افتتاح گردید افزود : در این باجه ها امکان دسترسی به  خدمات بانکی مقدور و امکان دسترسی آسان به همه خدمات شعبه ای برای شهروندان نابینا با استفاده از دستگاههای گویا و برجسته نگار هوشمند و نمایشگرهای بریل فراهم شده است .

وی افزود : باجه خدمات رسانی به نابینایان و کم بینایان مجهز به سامانه برجسته نگار و گویا   می باشد که افراد نابینا می توانند بدون نیاز به حضور همراه از همه خدمات بانکی همچون افتتاح حساب ، واریز وجه ، انتقال وجه ، و... به صورت مستقل استفاده کنند .

این مسئول تاکید کرد : با توجه به موضوعاتی از قبیل کلاه برداری و سوء استفاده افراد سود جو ، راه اندازی این سامانه می تواند کمک شایانی به ارتقاء سطح امنیت در مبادلات بانکی این مشتریان داشته باشد . همچنین امکانات ویژه صفحه بانکداری الکترونیک برای نابینایان در وب سایت بانک سپه جهت استفاده از خدمات اینترنت بانک ، نرم افزارهای موبال بانک ، خدمات انتقال ، و انواع خدمات کارت و دریافت شماره شبا از جمله خدماتی است که در بخش نابینایان و کم بینایان پایگاه اینترنتی بانک سپه فراهم گردیده است .

وی تصریح کرد :485فر زن و 767 نفر مرد نابیناوکم بینا  در شهرستان زنجان ازخدمات بهزیستی استفاده می نمایند .

کد خبر 20413

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد