نشست کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت با حضور مدیر کل بهزیستی استان

صبح روز بیست وششم تیرماه جلسه کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت با حضور مدیر کل بهزیستی استان دکتر حسین نحوی نژاد و هیئت همراه در ششمین روز از هفته بهزیستی با محوریت اهم فعالیت های بهداشتی این نهاد برخاسته از انقلاب در جریان همه گیری کووید -۱۹ در محل شورای این شهر برگزار شد.

در این نشست دکتر نحوی نژاد ضمن تبریک هفته بهزیستی به کلیه حضار ، شاهد مبارک بودن این هفته برای کلیه اقشار جامعه را این جمله دانست که بهزیستی هر فرد را در گرو به زیستن کلیه افراد جامعه می داند.

وی ضمن اشاره به تلاش های بعمل آمده در راستای پیشگیری از بیماری کووید در سطح مراکز تحت نظارت بهزیستی استان و عدم گزارش حتی یک مورد مرگ ناشی از این بیماری در این مراکز براساس معیارهای قطعی ، به خدمات مشاوره ای خط ۱۴۸۰ بهزیستی  در راستای حفظ و ارتقای سلامت روانی شهروندان گیلانی با بیش از ۸۰۰۰ تماس طی سال ۹۸ و افزون از ۱۲۰۰۰ تماس از ابتدای بحران کرونا تا کنون اشاره کرد که  ۵۳۲ مورد آن مشخصا مربوط به کووید بوده است.

شایان ذکر است که خدمات مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ با شروع همه گیری این بیماری برای افزایش دسترسی هم استانی های گرامی از بازه زمانی ۸ صبح لغایت ۸ شب به ۸ صبح تا ۱۲ نیمه شب افزایش یافته است.

دکتر نحوی نژاد همچنین به خدمات اورژانس اجتماعی در راستای آگاهسازی در خصوص بیماری ناشی از کرونا ویروس، خدمت رسانی به کودکان کار  در قالب آموزش و توزیع بسته های بهداشتی و سبد کالا در میان اقشار محروم جامعه ، مداخلات مقتضی در گزارش مواردی چون کودک آزاری ، همسر آزاری ، سالمندآزاری  و ... اشاره کرده و نقش مشاوره ای خط تلفنی ۱۲۳ را با بیش از ۶۰۰ تماس معطوف به بیماری کرونا تبیین نمود.

وی افزود :  هزینه های مصروف در پیشگیری و کنترل این بیماری و عواقب اجتماعی - اقتصادی آن را از محل اعتبارات بهزیستی و خیرین و بصورت ویژه نهاد های معین ، ۸ میلیارد و پانصد میلیون تومان عنوان کرد.

در این نشست دکتر ذاکری ریاست شورای شهر رشت و رئیس کمیسیون بهداشت این شهر  و سایر اعضاء ضمن تبریک هفته بهزیستی و قدردانی از زحمات پرسنل خدوم آن ، حمایت همه جانبه خود را در راستای حل مشکلات حقوقی در جریان ساخت شیرخوارگاه در شرف احداث بهزیستی اعلام نمودند.

کد خبر 20355

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد