استاندار زنجان
عملکرد مناسب بهزیستی دلیل  حفظ سلامت مددجویان است

 

زنجان | استاندار زنجان با اشاره به اینکه زنجان از جمله مراکز پیشرو در زمینه پیشگیری از ابتلای جامعه هدف بهزیستی به کرونا است افزود : خوشبختانه با اقدامات و تمهیدات مناسب مدیریت و دست اندرکاران بهزیستی تاکنون موردی از ابتلای افراد تحت پوشش به ویژه سالمندان به کرونا گزارش نشده است .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان فتح الله حقیقی درمراسم افتتاح پروژه‌های هفته بهزیستی که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد افزود: ویروس کرونا مردم جامعه را بیش از گذشته به استفاده از فضاهای مجازی و الکترونیکی سوق داده که این وضعیت در برنامه های استانی نیز مشهود است و  در این میان هر دستگاه اجرایی بتواند چنین خدماتی ارائه کند گامی در مبارزه با این بیماری برداشته است.

این مسؤول، با اشاره به اینکه وضعیت کرونایی موجب شده فعالیت ها و حتی بازدیدها میدانی نسبت به گذشته متفاوت تر باشد، افزود: فعالیت در بهزیستی سختی ها و مشقت‌های خود را دارد چرا که آنها دلسوزانه، خالصانه و با عشق و علاقه فراوان در راستای خدمات رسانی بهینه تلاش می کنند.
وی اضافه کرد: هر چند بهره گیری از فضای مجازی در ایام کرونایی افزایش یافته اما این مهم حتی پس از پایان این بیماری نیز باید به عنوان آغازی برای تداوم این مسیر و با ارتقای زیرساخت های خدمت رسانی به شیوه الکترونیکی مد نظر باشد

حقیقی ادامه داد: با واگذاری ۱۵ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی، استان نسبت به تعهدات خود عمل کرده است که امیدواریم تا پایان سال نیز اقدامات جدی در این زمینه انجام دهد .

وی به افتتاح مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان استان تا پایان سال جاری اشاره کرد و گفت: تلاش می شود این مهم در سال جاری تحقق یابد و بارها اعلام شده این استان در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی می تواند به عنوان پایلوت کشوری اقداماتی انجام دهد.

حقیقی ادامه داد: مجموع معتادان استان نسبت به استان های دیگر کمتر است که می توان با مدیریت مناسب به ویژه با راه اندازی مرکز بازتوانی معتادان برنامه های بهتری را در این زمینه ارائه کرد.

وی تشکیل شورای مشارکت‌های بهزیستی را اقدام خوب عنوان کرد و گفت: معاون سیاسی و امنیتی استان نیز نسبت به تشکیل شورای سالمندان اقدام کند و در این خصوص برنامه های کوتاه مدت، هدفمند و نقشه راه ارائه  شود.

حقیقی با اشاره به اینکه نخبه بودن معلولان بیانگر صبر، پشتکار و استقامت آن‌ها است افزود: با حضور یک معلول به عنوان نماینده بهزیستی در هیات اندیشه ورز، مسائل و مشکلات این قشر با ارائه راهکارهای مناسب حل و فصل می‌شود.

وی همکاری و مشارکت خیرین را در پیشبرد برنامه ها و اهداف بهزیستی مهم عنوان و خاطرنشان کرد: گسترش ویروس کرونا مانع حضور عینی و تقدیر از خیران این عرصه شده است.

کد خبر 20036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد