آیین واگذاری 23 واحد مسکونی مددجویی از طریق ویدئو کنفرانس

دکتر امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکز ی از واگذاری 23 واحد مسکونی مددجویی از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور دکتر قبادی دانا معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور خبرداد

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی افزود : در این آیین 2100 واحد مسکونی از طریق ویدئو کنفرانس در سطح کشور افتتاح خواهد شد این واحدهای به افراد دارای معلولیت و مددجویان به مناسبت  هفته بهزیستی  تحویل داده میشود و در سطح استان مرکزی 23 واحد خواهد بود.

ایشان افزود : این واحدها به صورت خودمالکی بوده که 5 واحد مسکونی آن در قالب تفاهم نامه تامین مسکن خانوارهای دارای حداقل 2 عضو معلول میباشد که از کمک بلا عوض 30 میلیون تومانی بهره مند شده اند که 15 میلیون تومان آن بنیاد مستضعفان ، 10 میلیون بهزیستی و 5 میلیون تومان هم انجمن خیرین پرداخت نموده و ما بقی سهم آورده خود مددجو بوده است .

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در ادامه خاطر نشان کرد: 18 واحد مسکونی نیز مربوط به سایر خانواده های تحت پوشش که بیشتر به صورت احداثی در روستا و واحدهای آسیب دیده از سیل که در فروردین ماه 98 تخریب شده بودند میباشد. که متوسط سقف 10 میلیون تومان برای هر واحد کمک بهزیستی ، 15 میلیون تومان کمک بنیاد مستضعفان و 40 میلیون تومان تسهیلات بانکی با بهره 4/0 می باشند

امینی بیان کرد :مهمترین مسائل اساسی و از جمله ابتدائی‌ترین نیازهای بشری تامین مسکن است؛ اصول 3 ، 31 و 43 قانون اساسی ضمن اینکه مسکن را حق مسلم هر فرد و خانواده ایرانی می‌داند، تأمین این حق به‌ویژه برای اقشار کم‌درآمد را جزء لاینفک وظایف دولت برشمرده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان نمود: در این زمینه تمام گروه‌های تحت پوشش بهزیستی مورد توجه قرار دارند و در واقع سازمان برای تمامی گروه‌های تحت پوشش خود برنامه‌ریزی می‌کند که عبارتند از معلولین سرپرست خانوار، زنان سرپرست خانوار، خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول تحت تکفل، معلولین مجرد بالای 20 سال، زنان و دختران خود سرپرست بالای 35 سال، فرزندان ترخیص شده از مراکز شبانه‌روزی بهزیستی و بهبودیافتگان می باشند..

این مقام مسئول در پایان عنوان کرد : از ابتدای طرح نهضت مسکن سازمان بهزیستی کشور تعداد  2258واحد مسکونی به معلولین و مددجویان تحت پوشش این اداره کل  واگذار شده است.

کد خبر 19728

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد