سه هزار زن سرپرست خانوار در قزوین تحت پوشش بهزیستی هستند

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: سه هزار زن سرپرست خانوار در قزوین تحت پوشش این سازمان هستند و خدمات‌ مختلفی از حمایت‌های مستمر تا توانمندسازی را دریافت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی روز شنبه در نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، افزود: بهزیستی در چهار حوزه عملیاتی شامل اجتماعی، پیشگیری، توانبخشی و مشارکت‌های مردمی، مسکن و اشتغال فعالیت داشته و برای ارایه خدمات به جامعه هدف تلاش می‌کند.

وی اضافه کرد: پنج مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست در استان فعال است که به جز یک مرکز حاکمیتی مابقی از سوی بخش خصوصی اداره می‌شوند و ۱۳۰ نفر در آنها نگهداری شده و از خدمات آموزشی و جاری سازمان بهره مند می‌شوند.

این مسوول گفت: همچین ۲۷۵ کودک بی سرپرست یا بدسرپرست توسط خانواده‌های نزدیک آنها نگهداری می‌شود و ماهانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان تقدیم دریافت می‌کنند.

وارثی افزود: سال گذشته ۱۳ مورد فرزندخواندگی که توسط دستگاه قضایی تشخیص داده شده بود به خانواده‌های متقاضیان تحویل داده شد و همچنین ۴۹ کودک شیرخوار که به سن منطقی و شرعی رسیده بودند از مراکز شبه خانواده برای تحصیل و ازدواج ترخیص شدند.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: ۱۱۰ مرکز مهدکودک در سطح استان فعال است که روزانه به پنج هزار نفر سرویس می‌دهند و به دلیل شیوع کرونا آسیب دیدند.

این مسوول گفت: در حوزه طلاق سال گذشته ۶ هزار و ۲۵۶ مورد طلاق توافقی به سازمان مراجعه کردند که از این تعداد ۲۰ درصد سازش کرده و به خانواده‌ها برگشتند.

وی گفت: مرکز اورژانس اجتماعی در هشت مرکز و همه شهرستان‌های استان فعال است و در برخی شهرستان‌ها از جمله البرز و قزوین ۲ مرکز فعالیت دارند.

وارثی با بیان اینکه سال گذشته نزدیک به ۳۰ هزار نفر مراجعه کننده به این مراکز داشتیم، افزود: بیشترین مراجعات و تماس‌های تلفنی مربوط به ناآگاهی مردم نسبت به ارجاعات حقوق شهروندی، اختلافات خانوادگی، کودک آزاری، اقدام به خودکشی و همسر آزاری بوده و عمده ترین دلیل طلاق، اعتیاد و خیانت همسر است

کد خبر 19615

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد