بهره مندی بیش از ۷هزار مددجوی بهزیستی خراسان رضوی از خدمات مشاوره ژنتیک

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: بالغ بر ۷هزار مددجوی بهزیستی خراسان رضوی در سال ۹۸ از خدمات مشاوره ژنتیک بهره مند شدند.

حسین تنها طلب در گفت وگو با خبرنگار روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی ضمن اعلام این خبر اظهارداشت: در سال گذشته ۵هزار و ۳۷۸نفر به مراکز مشاوره ژنتیک بهزیستی خراسان رضوی مراجعه کرده اند که از این تعداد، معلولیت حین بارداری جنین ۵۶۷ نفر از بانوان تشخیص و منجر به ختم بارداری گردید.

وی افزود: ۷هزار و ۵۴۸ نفر از مددجویان بهزیستی خراسان رضوی که دارای فرزند معلول بوده اند نیز در سال گذشته مورد مشاوره و آزمایش ژنتیک قرار گرفته اند.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج، قبل از بارداری و حین بارداری ضروری است بویژه در زوجینی که در خانواده خود دارای فرد معلول می باشند بر همین اساس سال گذشته با ارایه خدمات به موقع مشاوره ژنتیک،از تولد ۵۶۷کودک معلول جلوگیری شد.

تنها طلب تعداد مراکز مشاوره در خراسان رضوی را ۱۸مرکز عنوان کرد و افزود:یک مرکز مشاوره ژنتیک در شهرستان سبزوار، تربت حیدریه و زاوه، ۲ مرکز در کاشمر،۲ مرکز در نیشابور، ۱۱مرکز در مشهد فعالیت دارند و به طور روزانه پاسخگوی مراجعان  می باشند.

کد خبر 19612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد