تشریح خدمات حمایتی و تخصصی بهزیستی  در دیدار مدیرکل و اعضا شورای معاونین  با نماینده مردم ارزوئیه ، بافت و رابر در مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم شهرستانهای ارزوئیه ، بافت و رابر در مجلس شورای اسلامی با حضور در بهزیستی استان کرمان با مدیرکل ، اعضاء شورای معاونین و رئیس بهزیستی بافت دیدار و گفت و گو کرد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی در تشریح فعالیت ها وخدمات بهزیستی گفت : بهزیستی سازمانی است که فعالیت هایش در دو زمینه تخصصی و حمایتی تعریف شده و همزمان خدمات تعریف شده بر این دو مبنا به مردم ارائه می شود .


وی خدمات حمایتی را در قالب کمک های مستمر و غیر مستمر مالی و غیر مالی توصیف کرد و افزود : خدمات پیشگیرانه شامل پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی – مداخلات بهنگام و توانمندسازی از عمده  فعالیت های  تخصصی هستند که دهها خدمت برای این فعالیت  تعریف شده است .   


صادق زاده با پرداختن به وظایف حمایتی بهزیستی در قبال افراد دارای معلولیت  ، سالمندان ، زنان سرپرست خانوار و اقشار آسیب پذیر بی هویت ، تعامل و ارتباط بهزیستی با سایر ادارات و سازمان ها را از نقاط مثبت برشمرد و یاد آور شد :  در حوزه مسائل اجتماعی به ویژه در موضوعات پیشگیرانه تعامل با سازمان ها و نهادهایی چون مجلس شورای اسلامی لازم است .


 مدیرکل بهزیستی استان کرمان با یادآوری اینکه بهزیستی استان کرمان با تکیه بر توان کارشناسی و تجربی  موفق به ارائه طرح های زیادی برای بهبود کیفیت خدمات شده ، اظهار داشت : همراهی مجموعه های تاثیرگذار چون مجمع نمایندگان توانسته بهزیستی استان کرمان را در تصویب یا اصلاح قوانین یاری دهد و اظهار امیدواری کرد که این همکاری و حمایت های نمایندگان از طرح و برنامه های جدید بهزیستی همچنان ادامه داشته باشد .

 
مهدی نخعی مشاور مدیرکل با اشاره به نقش بنگاههای اقتصادی در به انجام رساندن مسئوولیت اجتماعی ، ورود وحضور آنان را در حوزه مسائل اجتماعی بهترین نوع مشارکت در حل وفصل این مسائل توصیف کرد .


گسترش فرهنگ پیشگیری موضوع دیگری بود که خسرو ملک شاهی معاون پیشگیری و امور توسعه بهزیستی با تاکید بر آن ، به اجباری شدن برخی از طرح ها و پوشش بیمه ای خدمات مشاوره ای و ژنتیک پرداخت و مجلس شورای اسلامی را مرجع مهمی برای اصلاح و وضع قوانین در این زمینه ها دانست .


محمد علی محمدی معاون مشارکت ها نیز در این دیدار به اهمیت رفع مشکلات و موانع دریافت وام اشتغال از یک سو و تبدیل این تسهیلات به اشتغال از سوی دیگر ا اشاره کرد و اصلاح روند پرداخت تسهیلات برای  ورود آسان تر گروه های آسیب پذیر به چرخه اشتغال را خواستار شد .


علیرضا وحید زاده معاون امور اجتماعی پرهیز از موازی کاری در حوزه مسائل اجتماعی را ضروری دانست و گفت : با تجمیع بودجه و برنامه های می توان اصولی تر ، برنامه های شاخص را اجرایی کرد .


موسی دریجانی معاون پشتیبانی و منابع انسانی نیز با تشریح ساختار تشکیلاتی بهزیستی و تعدد مراکز غیردولتی وجود نیروی انسانی در برنامه ریزی ، اجرا و نظارت را ناکافی دانست .


صمد اله محمدی نماینده مردم شهرستان های ارزوئیه ، بافت و رابر در مجلس یازدهم شورای اسلامی خدمت در عرصه رفاهی و اجتماعی را همچون خدمت در عرصه های امنیتی و دفاعی مهم دانست و اظهار امیدواری کرد با سرلوحه قرار دادن نگاه و روش بزرگانی چون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی  بتوان مسائل اجتماعی را بهینه به سرانجام رساند .


وی همچنین بر هرگونه همکاری با بهزیستی در سطح شهرستان ، استان و ملی برای تحقق برنامه ها اعلام آمادگی کرد .

کد خبر 19302

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد