کبودراهنگ/ نشست تخصصی آسیب های اجتماعی

نشست تخصصی آسیب های اجتماعی با محوریت آگاه سازی و آموزش  با حضور اعضای کمیته در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان کبودراهنگدر ابتدای این نشست بخشدار شهرستان کبودراهنگ ضمن تقدیر و تشکر از همکاری اداره بهزیستی در راستای برگزاری کارگاه های آموزشی، ضرورت آموزش و آگاه سازی را امری مهم در جهت تقویت فرهنگ حاکم بر محیط و جامعه تلقی نمود و اذعان نمود: لازمه رسیدن به اهداف در هر زمینه ابتدا فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم آن جامعه خواهد بود. 
بابک جهانگیری گفت: در همین راستا بخشی از فعالیت های فرهنگی بخشداری و بهزیستی، کاهش آسیب های اجتماعی بوده که در چند سال اخیر فعالیت های آموزشی خوبی با همکاری اداره بهزیستی (اورژانس اجتماعی) صورت گرفته که نتایج مطلوبی را در پی داشته است لذا در اهتمام به این امر مهم از دهیاران و شوراها و نیز رابطین بانوان روستا ها درخواست نمودند همکاری لازم در زمینه برنامه ریزی آموزشی جهت آگاه سازی و کاهش آسیب در این روستاها صورت پذیرد.
در ادامه جلسه رضا حضرتی مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان توضیحاتی در خصوص عملکرد یکساله 98 ارائه و گفت: در سال گذشته فعالیت آموزشی به دلیل محدودیت مربی و زمان با 9 روستا (شاوه –قورجینه بابان –امیر آباد – ایده لو –اورقین –خلعت آباد و عین آباد وداس قلعه(عدم برگزاری کارگاه به دلیل شیوع کرونا)) آغاز و 1710 نفر در روستاهای فوق از آموزش های اورژانس اجتماعی بهزیستی که شامل محتوای آموزش(فرزند پروری- آسیب های فضای مجازی- پیشگیری از اعتیاد – خود مراقبتی کودکان و نوجوانان)بهره مند شدند.

حضرتی با اشاره به خدمات اورژانس اجتماعی گفت: 197 پذیرش در مرکز مداخله در بحران، 1210 تماس با خط رایگان 123 در زمینه های کودک آزاری، همسر آزاری، افکار و یا اقدام به خودکشی، مداخله در طلاق، نیازمند راهنمایی و مشاوره زنان و دختران در معرض آسیب و ... مورد پذیرش  از جمله اقداماتی است که توسط اورژانس اجتماعی بهزیستی کبودرآهنگ ارائه شده است. 
 گفتنی است درپایان جلسه لاله رضایی مددکار اورژانس اجتماعی در خصوص نحوه برنامه ریزی در زمینه  ارائه مطالب و محتوای آموزش، میزان بهره مندی جامعه هدف، پرسشنامه آسیب های اجتماعی، نیاز سنجی آموزشی و ...  از دهیاران و رابطین بانوان دهیاری ها درخواست نمود در راستای اجرای هر چه بهتر و با کیفت تر خدمات آموزشی همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 19228

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد