واگذاری ۱۳۰ کودک به دختران مجرد بالای ۳۰ سال

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور از واگذاری سالانه یک هزار و ۷۰۰ تا دو هزار کودک به فرزندخواندگی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، حبیب‌الله مسعودی فرید در گفت‌وگو با پانا درباره چگونگی فرزندخواندگی در کشور توضیح داد: «در فرایند واگذاری فرزند، مواردی همچون سلامت روان، نداشتن اعتیاد، نداشتن سوء پیشینه، دارا بودن تمکن مالی و توانایی نگهداری کودک لحاظ و احراز می‌شود. »

وی با تاکید بر اینکه در فرایند فرزندخواندگی هدف بهزیستی مصلحت کودک است، گفت: «برای واگذاری فرزندان به متقاضیان هدف اصلی قوانین مصوب مجلس است که بهزیستی مجری آن است و مصلحت کودک هدف اصلی بهزیستی در این فرایند خواهد بود.»

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه پس از تصویب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست در سال ۹۲، موارد فرزندخواندگی افزایش یافته است، گفت: «سالانه بین ۱۷۰۰ تا ۲ هزار کودک به فرزندخواندگی سپرده می‌شوند و تعدادی هم امین موقت می‌شوند.»

مسعودی فرید تصریح کرد: «اکنون ۱۰ هزار کودک در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی حضور دارند که امکان واگذاری حدود ۴ هزار کودک وجود ندارد و به دلایل موقت در این مراکز نگهداری می‌شوند. »

وی درباره واگذاری کودکان به دختران مجرد بالای ۳۰ سال گفت: «سال گذشته تعداد ۱۳۰ کودک نیز به دختران مجرد بالای ۳۰ سال سپرده شد. »

به گفته مسعودی فرید، افرادی که متقاضی فرزندخواندگی هستند، می‌توانند با مراجعه به سایت http://adoption.behzisti.net/ نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام کنند.

بر این اساس، برای پذیرش فرزند خوانده مراحل قانونی و شرایط متعددی وجود دارد بر اساس قانون زوجین بدون فرزند در رتبه اول، دختران مجرد در رتبه دوم و زوجین دارای فرزند در رتبه سوم برای پذیرش فرزند خوانده در اولویت قرار دارند.

کد خبر 18731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =