ویژه گی های مراکز مثبت زندگی

منیره عزالدین کارشناس مسئول انجمن مددکاران اجتماعی ایران شعبه سمنان و صاحب امتیاز کلینیک مددکاری راه نور : با راه اندازی این مراکز نیازها و انتظارات جامعه هدف بهتر رسیدگی خواهد شد و دسترسی گروههای هدف به خدمات سازمان تسهیل خواهد شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان در مصاحبه با منیره عزالدین کارشناس مسئول انجمن مددکاران اجتماعی ایران شعبه سمنان و صاحب امتیاز کلینیک مددکاری راه نور، ویژه گی های مراکز مثبت زندگی مطرح شد .

منیره عزالدین گفت : مراکز مثبت زندگی با هدف کاهش تردد جامعه هدف به ادارات بهزیستی راه اندازی می شود که برای ایجاد این مراکز تمام زیرساخت های لازم هم برای مراکز و هم جامعه هدف باید فراهم باشد و در صورت فراهم نبودن زیر ساخت ها ،  اجرای این طرح با مشکل مواجه خواهد شد.

عزالدین اظهار داشت: یکی از ویژگی های این طرح اولویت راه اندازی با مسوولان کیلنیک های مددکاری اجتماعی دارای مجوز از سازمان بهزیستی است . سازمان بهزیستی در راستای ارتقای سلامت اجتماعی و کمک به توانمند سازی گروه های خاص از جامعه فعالیت دارد که با اضافه شدن خدمات الکترونیکی و مراکزی همانند مثبت زندگی ضروری است.

وی گفت: با راه اندازی این مراکز نیازها و انتظارات جامعه هدف بهتر رسیدگی خواهد شد و دسترسی گروههای هدف به خدمات سازمان تسهیل خواهد شد ضمن اینکه مجموعه ای از خدمات سازمان در یک محل که نزدیک به محل سکونت افراد خواهد بود ارائه می گردد و ترددهای غیر ضروری به ادارات کل و شهرستان ها کاهش می یابد  و این مهم  با استفاده از کمک های بخش غیر دولتی در راستای تقویت خدمات محقق خواهد شد.

ایشان در پایان با توجه به شرایط و افزایش آسیب های اجتماعی نهادهای دولتی با همراهی و همکاری بخش خصوصی می توانند باعث جلوگیری آسیب ها و با برنامه ریزی دقیق و جامع گامی موثر بر کاهش و از بین بردن آسیب های اجتماعی  بردارند .

کد خبر 18697

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد