جشن مشهدی ها برای بچه های بی سرپرست/ "بچه مهندس"ها حامی "کودکان کار"

به همت بزرگترین مؤسســه نگهداری کودکان بی سرپرســت در کشــور و با قدردانی از عوامل ســریال بچه مهندس، مراسم بزرگداشــت روز جهانی مبارزه با کار کودکان در مشهد برگزار شد.

 در این مراســم که عصر جمعه گذشــته و به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودکان در محل آموزشــگاه افشــارنژاد جاهدشهر وابسته به مؤسسه گلستان علی مشهد با حضور شماری از مسئولان، کارگردان، بازیگران و جمعی از عوامل سریال بچه مهندس و کودکان زیر پوشش مؤسسه گلستان علی برگزار شد؛ در اقدام جالب و معناداری؛ کودکان گلستان علی در ردیف اول روی صندلیهای مراسم مستقر شده و مسئولان و سایر حاضران در ردیفهای بعدی استقرار یافتند.

 در این مراسم نماینده مردم مشهد در مجلس از مؤسسه گلستان علی به عنوان یکی از مؤثرتریــن و فعالترین مجموعه ها در عرصه حمایت از کودکان بی سرپرست کشور یاد کرد و گفت: اعتماد؛ رمز موفقیت مؤسسه گلستان علی است و درخشــش این مجموعه در میان صدها خیریه کشــوری به دلیل جلب اعتماد شایسته جامعه است و دستمریزاد دارد.

حجت الاسلام پژمانفــر بــا تأکید بر ارزش کار در آموزه هــای اســلامی اظهار کرد: در آمــوزش و پرورش نیز برنامه هایی برای آشــنایی کــودکان و نوجوانان با مقولــه کار در عرصه های اجتماعی پیاده سازی شده است اما آن چیزی که با آن مخالفیم عدم مدیریت و نبود کنترلهای لازم در محیطهای کار برای کودکان است که تربیت و رشد کودکان را با خطر مواجه و به کرامت کودکان آسیب وارد میکند. وی افزود: کودکی که در چهارراه گل میفروشــد یا شیشه خودرو پاک میکند؛ کرامت انســانی وی دچار چالش میشود و از این رو با آن مخالفیم و به صورت حرفه آموزی و هنرآموزی در مسیر رشد و تعالی کودکان ایرادی ندارد.

حمیدرضا پوریوسف، مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این مراسم به غیرقانونی خواندن به کارگیری کودکان زیر 15 ســال در مشاغل و با هدف درآمدزایی اشاره کرد و گفت: میان کودکان کار، کودکان بی سرپرســت و کــودکان خیابانی تفاوتهایی وجود دارد. در خراسان رضوی اغلب کودکان؛ کودکان کار هستند که عمدتاً اتباع بیگانه بوده و کودک خیابانــی درصد خیلی کمتری از جامعه کودکان را تشکیل میدهد. خراسان رضوی از اســتانهایی است که بیشترین تعداد کودکان بی سرپرست یا بدسرپرست را دارد.

مدیر عامل مؤسســه گلســتان علی نیز با ارائه گزارشــی از عملکــرد این خیریه دربــاره پروژه مجتمع آموزشی افشارنژاد اظهار کرد: این پروژه با 27 هزار مترمربع بنای آموزشی به منظور رشد و تربیت کودکان به صورت شبانه روزی در منطقه جاهدشهر مشهد در نظر گرفته شده است. رضــازاده افزود: امیدواریم ســال آینده و در ســالروز میلاد حضرت علــی(ع)با حمایت دکتر افشارنژاد(خیر مدرسه)که سه فاز این پروژه را متقبل شده اند؛ فاز اول مجموعه به بهره برداری برسد.

در ادامه مراسم سعید سعدی، تهیه کننده سریال بچه مهندس که به مقوله کودکان پرورشگاهی و کار میپردازد و با اســتقبال بینندگان رسانه ملی مواجه شــد؛ از حمایتهای مردمی تشکر کرد و درباره ســاخت فصل چهارم سریال گفت: امیدواریم بــا حمایتهای مردمی؛ فصل چهارم سریال ساخته شود. علی غفاری، کارگردان مجموعه نیز اظهار کرد: اجازه ساخت سریال از محضر امام رضا(ع) گرفته شد و از آن امام همام به خاطر طلبیدن دوباره ما تشکر میکنم. این قول داده میشود در صورت ایده مناسب بچه مهندس4 ساخته شود.

حســن وارسته، نویسنده مجموعه نیز گفت: در ســاخت بچه مهندس4 دچار تردید بودم اما با بازدیدی که از مراکز مؤسسه گلستان علی داشتم و با دیدن فرشــته های زیر پوشــش این مراکز، انگیزه و انرژی گرفتم تا با قدرت وارد فاز چهارم سریال بشوم. مهشــید جوادی، بازیگر نقــش مرضیه در بچه مهندس نیــز با اظهار خشــنودی از حضور در گلستان علی تصریح کرد: تا امروز نتوانسته بودم از نزدیک و به طور مستقیم از مؤسسه های این چنینی بازدید داشــته باشم اما این توفیق امروز حاصل شد.

سعید کریمی، بازیگر نقش مسعود در این سریال با قدردانی از مردم به علت اقبال به ســریال بچه مهنــدس بیان کرد: در بازدید از گلســتان علی متوجه شــدم این ســریال مورد اقبال کودکان مؤسسه قرار گرفته و از این نظر خوشحالم.  روزبــه حصــاری، بازیگر نقش جواد جــوادی نیز در میان تشــویق حاضران اظهار کرد: از اینکه در جمع کودکان گلســتان امام علــی(ع9و میهمان امام رضا(ع)- که هر چه این کشــور دارد به برکت حضور ایشان است- هســتم؛ هیجان زده ام. امروز مهری در دلم جاری شد که عمق آن زیاد است و آن حضور در میان کودکان مؤسسه امام علی(ع) است.

کد خبر 18542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد