مهدهای کودک زنجان از روز 24 خرداد بازگشایی می شوند

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان زنجان از آغاز به کار مهدهای کودک از روز شنبه ۲۴ خرداد خبر داد، تاکید کرد : تمامی مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی ضمن رعایت ضوابط ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف به انجام و رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی سازمان بهزیستی هستند.


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی عنوان کرد : بر همین اساس مهدهای کودک حداکثر یک سوم تا 50 درصد می توانند کودکان را پذیرش بکنند. همچنین اولویت باکودکانی است که والدین آنها شاغل هستند.

وی با اشاره به اینکه والدین باید نسبت به اطلاع‌رسانی بیماری کودکانشان به ویژه بیماری‌های زمینه‌ای همکاری لازم را مبذول کنند ، خاطر نشان کرد : آموزش اولیاء برای اجرای پروتکل بهداشتی واعلام ساعت تحویل و ترخیص که موجب تجمع اولیاو معطلی نشود باید در اولویت برنامه کاری مهدهای کودک قرار گیرد .

مدیر کل بهزیستی در خصوص میزان شهریه دریافتی توسط مهدهای کودک خاطر نشان کرد : میزان شهریه ثابت خرداد ماه سال جاری 25 درصد شهریه ماهیانه مهدکودک است (یک هفته از 4هفته) و تا ابلاغ شهریه جدید سال99، اعلام افزایش قطعی شهریه به والدین صورت نپذیرد .

وی تاکید نمود : فاصله فیزیکی، تهویه هوای اتاق و نوبت‌دهی باید به گونه‌ای انجام شود که از ازدحام افراد در فضای بسته پیشگیری به عمل آید . همچنین استفاده از ماسک و دستکش توسط کارکنان مهدهای کودک ضروری بوده  و مواد ضدعفونی کننده دست به اندازه کافی در اختیار مراجعان و کارکنان مهدکودک قرار گرفته و مربیان نظارت ویژه بر شستشوی صحیح دست کودکان و موارد نظافتی داشته باشند .

و همچنین به همراه داشتن ماسک و وسایل نظافت انفرادی توسط کودکان در کیفی مخصوص از نکات مورد تاکید می باشد.

کد خبر 18414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد