مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در کشور ایجاد می شوند

مدیر کل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد امسال در استانهای کشور راه اندازی خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، فرید براتی سده روز سه شنبه در دیدار با مدیران مراکز اقامتی ترک اعتیاد ایلام افزود: ایجاد و تاسیس این مراکز در تمامی استانهای کشور امسال در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفته است.

وی مهمترین کار این مراکز را سم زدایی، بازتوانی و اشتغال مصرف کنندگان عنوان کرد و ادامه داد: مصرف کنندگان مواد مخدر بر خلاف سایر مراکز اقامتی ترک اعتیاد به مدت یکسال در مراکز درمان و بازتوانی اعتیاد نگهداری خواهند شد.

*** هدایت برنامه های پیشگیری از اعتیاد به سمت مجازی

مدیر کل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور همچنین با اشاره به شیوع ویروس کرونا  گفت: شیوه اجرای برنامه های پیشگیری از اعتیاد باید اصلاح و به سمت فضای مجازی هدایت شوند.

وی گفت: در این زمینه تجدید نظر صورت گرفته و در حال برنامه ریزی برای استفاده از شیوه های تبلیغ مجازی برای پیشگیری از شیوع مصرف مواد مخدر هستیم.

براتی سده ابراز امیدواری کرد با بکارگیری و استفاده از ظرفیت فضای مجازی  در این زمینه راهکارهای تازه ای برای پیشگیری و ریشه کنی اعتیاد اندیشیده شود.

مدیر کل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور به منظور بررسی ایجاد مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد، شرکت در شورای مواد مخدر استان، نشست با کارشناسان دفتر اعتیاد ادارات بهزیستی شهرستانها و نشست با مدیران مراکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد  به ایلام سفر کرده است.

کد خبر 18316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد