اولین جلسه ی شورای سالمندان در روز دوشنبه مورخ 19 خرداد ماه در محل سالن جلسات استانداری برگزار گردید .

 جناب آقای دکتر غفاری ؛ مدیر کل بهزیستی و رئیس دبیرخانه ی شورای سالمندان استان ضمن عرض خوشامد خدمت مدعوین به شرح اجمالی تدابیر اتخاذ شده در راستای پیشگیری از کرونا پرداخت و خاطر نشان ساخت با عنایت به شیوع گسترده ی کرونا ویروس در کشور چین و پیش بینی احتمال اشاعه آن در سایر کشورها ، سازمان بهزیستی کشور دستورالعمل ها و پروتکل های مرتبط جهت پیشگیری در مراکز حساس و حیاتی از جمله مراکز شبانه روزی سالمندان و معلولین ابلاغ گردید که خوشبختانه با رعایت جدی دستورالعمل ها ، شاهد درگیری ناچیزی در مراکز بودیم . این موهبت را لطف خداوند کریم و محصول همت مسوولین وهمراهی و پشتکار مراکز مرتبط می دانیم . به طوری که مراقبت های انجام شده در مراکز سالمندان سطح کشور در دنیا بی نظیر و قابل توجه بود . 
 در ادامه جناب آقای مهندس چراغعلی؛ معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری از همراهی کلیه ی دستگاه ها و مسئولین جهت پیشگیری از کرونا تقدیر نمود  و تاکید نمود با وجود تمام اقدامات صورت گرفته به جامعه ی سالمندان هنوز دین ما به جامعه ی سالمندان ادا نشده است و تا شرایط مطلوب فاصله ی زیادی داریم .

وی افزود: هزینه ی نگهداری یک سالمند 3 تا 5 برابر یک فرد عادی است و در شرایط فعلی و با توجه به خسارات اقتصادی و اجتماعی متاثر از شیوع وروس کرونا ، شرایط دشوارتری را برای سالمندان و خانواده های آنان ایجاد کرده و خواهد کرد .  

در این میان طبق تاکید جامعه ی پزشکی، پرداختن همه جانبه به کنترل ویروس کرونا نباید موجب غفلت کندی اقدامات در سایر حوزه ها گردد . در ادامه آقای مهندس چراغعلی بر فوریت برگزاری کمیته های تخصصی و فراهم سازی اولویت های بحث و بررسی در جلسه ی شورای سالمندان استان ، برگزاری جلسه ی شورای سالمندان در نزدیک ترین زمان ممکن و نقش بدون انکار دستگاه هایی چون ورزش و جوانان ، فرهنگ و ارشاد ، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در غنی سازی اوقات فراغت و کاستن از عوارض روحی و اجتماعی دوران شیوع کرونا و پس از آن تاکید نمودند .  

کد خبر 18288

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد