اجرای زود هنگام طرح غربالگری تنبلی چشم

سرپرست اداره کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم که همه ساله از آبان ماه اجرا می شد امسال به دلیل شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا از نیمه تیرماه آغاز می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری" معصومه محمدی" افزود: اجرای این طرح همه ساله در آبانماه بوده است ولی امسال به دلیل وضعیت نامعلوم شیوع کرونا در نیمه دوم سال، تقویم اجرایی آن تغییر و به تیرماه موکول شده است.

محمدی خاطر نشان کرد : این طرح از ۱۵ تیرماه آغاز و سنجش سلامت کودکان سه تا شش ساله  از طریق دستگاه غربالگر بینایی انجام  می شود.

سرپرست اداره کل بهزیستی با اشاره به اینکه امسال با توجه به شیوع کرونا، سنجش بر اساس پروتکل های بهداشتی مد نظر سازمان بهزیستی کشور خواهد بود، افزود: با توجه به این موضوع سنجش با استفاده از دستگاه غربالگری خواهد بود و در سنجش کودکان از تابلو استفاده نمی شود.

محمدی گفت : سال گذشته با اجرای این طرح 50 هزار و 973 کودک سنجش شدند که از این تعداد سه هزار و 563 کودک مشکوک به اختلالات بینایی شناسایی شد که در نهایت پس از معاینات تخصصی یک هزار 991  نفر دچار اختلال بینایی بوده و برای چهارصد کودک، کمک هزینه تهیه عینک پرداخت شد.

کد خبر 18230

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد